Sidor

torsdag 6 oktober 2011

Arg, så arg!

Almas nya grej är att visa att hon är arg och missnöjd, oftast då hon är väldigt trött också. Lyfter inte mamma upp henne på en gång så slänger hon sig på golvet och "låtsasgråter". Är det på den nivån hjälper det föga att pappa går in och lyfter upp, då spänner hon sig som en båge och tjuter för det är BARA mamma som gäller. Är ju lite smickrande på sitt sätt men lite jobbigt när man ska laga mat. Morötter till exempel är väldigt bökiga att skära när man har en dotter på armen..

Hon har även börjat med vansinneshandlingar, det vill säga när hon blir riktigt förbannad så tar hon tag i mitt hår eller i kinden eller nåt och bara drar och biter ihop tänderna samtidigt. Ni vet, när man är så där ursinnig så det rinner över och man vill bara slå hårt i väggen; SÅ ser hon ut. Och hon släpper inte heller! Så man får lirka och säga till på skarpen att man inte får göra så att man ska klappa fint. Då tittar hon med sina vackra ögon som att det skiter väl jag i, jag är fasiken arg fattar du väl.

Bada är favoritsysslan på kvällen, plaska, leka med djuren, leka med duschen, gömma fötterna i skummet, sätta skum på mammas ansikte... När man börjar fylla badkaret ställer hon sig och håller i kanten så man kan ta av byxorna och hon hjälper gladeligen till att lyfta fötterna och sedan sträcker hon upp armarna så man kan ta av tröjan. Blöjan har hon börjat kämpa med själv nu också men behöver lite hjälp på traven. Däremot att ta UPP henne ur badet är en liten fight eftersom hon gallskriker och tjuuuuter och vill inte komma upp och torka.

Hon verkar ha fått lite bättre snurr på magen, är inte alls lika hård längre men Laktulosen; vilket kladdigt vidrigt helvete det är! Och det ska drickas ur en liten mugg vilket i och för sig funkar ganska bra men hamnar det utanför så är det skit att få bort kladdet. Huvudsaken är att magen kommer igång.

Idag är det regn och grått, löven börjar falla mer och mer och lämnar gråa trista träd. Min planerade lunch med goa Ankararin blev inte av så nu sitter jag utan körkort och har ingen lunch med mig... Dessutom är det skovvarning mellan skulderbladen, kan vara därför jag känner mig lite off fast jag egentligen är ganska pigg idag.

Dags att fortsätta med alla papper här... Ha en fin pannkaksdag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vet vad du menar med humöret, nu ska jag inte skrämma dig men vänta bara till 2 års trosen kommer då blir det roligt.

Hoppas de tlöser sig men mat & körkortet.

Kram

Mormor sa...

Kanske en liten moster Roya-gen?