Sidor

lördag 15 oktober 2011

Trött snoris

Efter tvåtimmarsluren på trappen igår så är Alma snorig igen, trots fleecekläder och filt (hon var inte kall på något sätt). Hon har haft mardrömmar och varit jättevarm inatt men vaknade strax innan sju då hon och jag gick ner. Sen satt hon trött i mitt knä utan att somna...


Minusgrader när vi gick upp i morse gjorde att det blev fleecedressen på under täckbrallor när vi gick ut efter frukost. Plockat löv, klappat häst, sprungit omkring, hälsat på hos morfar och Monica och sedan suttit och läst Elsa Beskows sagaom den lilla lilla gumman (4 gånger)... Inte undra på att hon stupade i famnen på mig! Nu ligger hon i soffan med gosfilt från FaSussi och sover gott.


Fick besked från Transportstyrelsen igår att jag får tillbaka körkortet 28 oktober. Det vill säga, jag får köra bil då och utfärda ett nytt kort. Fick "bara" en månad! En månad som känns idag då jag så gärna hade velat åka till Underbara Barn-mässan i Älvsjö.


Ikväll ska tjejgänget träffas och gå ut och äta men jag kan dessvärre inte följa med, har inga pengar till det. Så trist!


Glädjande är dock att någon lagt ett bud på en av mina Tradera-auktioner! Ska lägga ut en auktion till inom kort tänkte jag.


Svammel svammel...


På återhörande!


Inga kommentarer: