Sidor

lördag 15 oktober 2011

Tungt

Ska inte ropa hej än... men älskade lilla farmor har fått en hjärnblödning tidigare idag och pappa och Monica åkte precis upp till Uppsala.


Samtidigt som jag vill lägga mig och gråta så har jag en bra känsla i kroppen; farmor säger själv att hon är klar och att hon gjort sitt och om det är så att det är hennes tur att bli ängel så är det det. Men den bra känslan ger mig ändå hopp om att hon inte ska iväg än.


Kämpa lite farmor, i alla fall tills pappa får komma dit.


Du är min största idol och förebild och det vet du.


Och Alma har 37,9...


2 kommentarer:

Mormor sa...

Farmor blir en underbar ängel när det är dags
för det och hon kommer alltid att värna om sina nära och kära. Mina tankar går till henne med mycket värme och tacksamhet.

Jennie sa...

Vad bra det känns att hon själv har sagt att hon gjort sitt..!
Min Farmor fick en stroke 2dagar innan midsommar. Hon fick ligga på sjukhus och rehab-hem i över en månad. När hon sedan kom hem igen så fick hon hemtjänst 7ggr om dagen, men efter 2veckor hemma så ramlade hon och bröt lårbenet..!
Nu har hon fått flytta till äldreboende (eller omsorgsboende som det så fint heter) och får superbra service och omhändertagande..! MEN det är tufft för henne för hon har blivit deprimerad från att klara allt själv till att behöva hjälp hela tiden..

Det jag ville få sagt med det här är att man kan hämta sig från det värsta, och allt KAN bli bra igen..!:)