Sidor

onsdag 12 oktober 2011

Brrr...

Inatt härskade fullmånen så väl ute som inne. Efter att ha somnat i soffan ett flertal gånger masade jag min upp vid 23 och kröp ner under täcket och slocknade på en gång bara för att få sova i en halvtimme innan Alma vaknade. Hon somnade om men vaknade en timme senare och då hade blöjan läckt en aning så då gick vi ner och böt bralla och hade på vad som känns som enorma mängder Bepanthen på rumpan som har blivit ilsket röd igår. (Kan det bero på för få blöjbyten hos dagmamman eller att hon använder andra blöjor?). Klockan var närmare 1 på natten och det var ett otroligt ljus ute från fullmånen.

Alma somnade om och så även jag. I en halvtimme. Tog upp henne, hon slappnade av och jag kunde så småningom flytta över henne till sin säng. För en halvtimme. Sen fick hon ligga bredvid mig. Men eftersom Maken viftade och hade sig i natt så ville jag inte ha henne i mitten utan hade henne på min andra sida och det gör att jag inte kunde sova ordentligt i rädsla för att hon skulle ramla ur sängen varje gång hon bökade runt. Och grät. Och slog i sitt bakhuvud mot mitt kindben (AJ!) och skulle sitta och prata, inte ha täcke, vifta med nappen...

När klockan ringde stängde jag av den. Skulle precis gå ner och göra välling när Maken kom upp för trappen med en flaska! Timing! Gjorde mig i ordning och stressade för att hinna få Alma i ordning innan jag skulle gå men så är Maken kvar hemma, jag hade missförstått att han börjar 8 varje dag nu när han är på en bank och jobbar så han ska lämna varje morgon.

Idag åkte fleecebrallorna med tillhörande jacka på fröken för det var nollgradigt när jag gick hemifrån. Men ack så vackert! Vindstilla, frosten som ligger som ett vitt täcke på gräs och löv, en fullmåne som var jättemaffig... Men idag åkte fingervantarna på!

Idag fyller min fina syster år eller Moster Go som vi kallar henne numer! Jättegrattis till dig, älskar dig massor! 


Ska jobba lite här nu, har skippat fikarasten för att skriva det här. Trött som en gnu idag men vad gör det!

Kram på er!

Inga kommentarer: