Sidor

söndag 23 oktober 2011

Me&I

Tystnaden i bloggen beror dels på den hektiska vardagen men även på sorgen efter min älskade farmor. Får stunder då allt kommer slående i ansiktet att jag aldrig mer kommer att få träffa den lilla tanten som är min stora förebild och som var min härliga vän när jag var liten. Mycket har kommit tillbaka i minnet och sömnen har varit lite si och så sedan hon gick bort, ofta kommer tankarna och tårarna när jag ska sova och sömnen blir orolig.

Alma sover tack och lov bra just nu och Lakulosen har vi fått dra ner till nästan ingenting eftersom det annars blev alldeles för löst. I tosdags kväll gick hon in i badrummet i mörkret men så helt plötsligt så tändes lampan! Skruttan hade tänt själv! Hon gör framsteg hela tiden i utvecklingen och det är så häftigt att se. Ord som kocka (klocka), offa (morfar), kacko (traktor) och icka (dricka) har kommit av sig själv, hon äter så duktigt själv och pillar på allt! Nyfikenheten är otrolig!

Igår var vi och firade FaSussi som fyllt år. God mat och trevligt sällskap! Alma härjade som sjutton och smälte nog allas hjärtan. Särskilt FaSussis när Alma kommer ut som en liten nakenfis efter ett litet bad då hon bajsat för andra gången under kvällen och det dels var löst och dels för att tvättlapparna var slut. 

Idag har jag haft Me&I-visning här hemma. Cindy, Cissi, Anna, tant M och Johanna (med fin liten kula på magen!!! Grattis!!) kom och barnen Max, Elliot och Luna. Så Alma har haft fullt sjå med alla barn! Jag kan ju köpa nästan ALLT som visas (förutom kläderna för mamma eftersom de inte är i min stil) men jag köpte en mössa och strumpor följande:


Ville så gärna ha denna men den var sluuuuuuuuuut!!!

Söt tunika (eller hur Mormor!)



Cecilia Blankens har designat denna klänning och bodyn ovan. Tänkte ha bodyn under klänningen...
Vi åt söndagsstek hos P&M och fick skor, allväderstövlar och lite kläder av Monica. Ett bankande huvud med våger av illamående har lagt sig efter en tablett men jag mår fortfarande pyrt så jag går nog och knyter mig strax.

Hoppas ni har haft en fin helg!

Kram på er!

5 kommentarer:

Jennie sa...

Ja men ibland ska man inte hålla inne saker, men man måste för "husfridens" skull...! Men men.
Nja, har kört med dom mån-fre men fått ont i magen hela veckan och vet inte om det va pga. dom men ska börja om men dom igen nu imorgon så återstår o ser.Men vågen visar -2kg denna vecka så lite positivt om dom iallafall!!:)

Lotta sa...

Ledsen att jag inte kunde komma, men det blev heltokigt i planeringen idag. Hoppas ni hade trevligt :-)

Jennie sa...

Åh vilka fina tjejkläder..! När jag går runt i affärer så tycker jag att tjejkläderna är så mycket finare än killkläder...!:P Men för alla som har tjejer så tycker dom nog tvärtom:)

Mormor sa...

Vill ha! Finns den i min storlek? Hihi......

Fröken Isakson sa...

Elvira har också de där plaggen :D. Vilken storlek har Alma nu? Jag har den rosa med kaninen i min provkollektion (som jag säljer ut den 18/12), men det är en 98/104, kanske för stor? Kram