Sidor

torsdag 13 oktober 2011

Härlig torsdag!

Gårdagens härliga behandling från en fin kollega, en ljuvlig dotter och till slut ett mycket bra samtal gjorde att torsdagen ser mycket ljusare ut. Bara en sån sak att vi bröt ihop i soffan över ett oplanerat sms-hyss och skrattade så tårarna rann, kommer inte ihåg när vi gjorde det sist.

En god natts sömn och en solstråle till dotter gjorde morgonen ännu bättre, glada nyheter på jobbet, kramkalas med kollegor och bra samtal med desamma gjorde förmiddagen strålande och så har det liksom fortsatt!

Imorgon är det planeringsdag hos A-L så då ska jag och fisungen vara hemma, Mamma kommer och äter lunch med oss och tar med sig Wilma. På lördag har tjejerna planerat in träff antingen på eftermiddagen eller kvällen, på söndagen är det fika hos Moster Go och sedan kurs på eftermiddagen. Så var den helgen borta!

Ikväll ska jag till Karin (varför får jag för mig att jag kallade henne för Kakan när vi var barn?) och lära henne att virka (läs:snacka skit och fnittra). Hon hämtar givetvis mig eftersom frun fortfarande är i väntans tider på dom från Transportstyrelsen. Fick en intressant ARTIKEL av min kollega angående just fortkörningsböter.

Igår eftermiddag ramlade Alma, snubblade på den enda tröskeln vi har i huset! Slog upp läppen en aning och fick kyla den. När jag kom hem såg det riktigt bra ut men när hon badat och vi skulle borsta tänderna hade det svullnat upp och var trasigt på insidan av läppen. Men hon var lika glad för det! Det röda i rumpan såg mycket bättre ut igår och imorse också, skönt det!

Idag för första gången på länge känns livet hoppfullt! Känns som att vi har kommit en bit i vår kommunikation och visst kommer vi att behöva hjälp med familjerådgivning (tror att det kan vara bra ändå) men det finns andra grundläggande saker att ta tag i och nu har vi liksom plockat fram dem i ljuset!

Dessutom köpte Maken igår världens bästa födelsedagspresent till FaSussi och den är så bra och hon kommer att bli så glad så bara det smittar av sig! Längtar tills hon ska öppna paketet! (Förresten, FaSussi, kalas nästa helg?)

Hoppas, kaffepaus här på bruket!

Tjingeling på er!

Inga kommentarer: