Sidor

torsdag 29 juli 2010

+4 och regn

Jag berom ursäkt för mitt språk men det här suger kamelba**e....

Gårdagen var soft, till slut kunde jag slappna av lite och sätta mig och spela Super Mario på Wii vilket är något som jag inte har gjort sedan i typ januari. Förmiddagen bestod i boande; kokade nappar (i fall det är så att Mini vill ha napp sen), tvättade en massa bebiskläder vi fått (för att i går kväll sedan sortera allt i storleksordning och organisera i lådorna, fick hjälp att sy ett skynke att ha framför bänken i tvättstugan. Tänk att ett duschdraperi på Ikea (på rea tack tack) kan bli så effektfullt!

Inatt brakade ovädret igång vid halvfyra. WOW! Vi bor precis bredvid en sjö och i närhet till Mälaren och åskan drog över här och utnyttjade sjön till fullo. Smällde bra här ett tag! Sedan avtog åskan men blixtarna fortsatte att lysa upp natthimlen, flera blixtar i minuten dessutom. Till det regn och blåst. Härligt! Satt i vardagsrummet och njöt en stund innan jag gick och la mig och somnade om till droppandet på fönsterbläcket.

Idag har vi varit på MVC igen och kollat. Allt är bra och om inget händer ska vi på UL på måndag morgon för att kolla fostervattennivån. Hoppas ju att jag inte behöver åka dit... Inte haft några känningar mer än att bäckenet blir ömmare och ömmare. Bröstvårtorna har förändrats de senaste dagar i färg och form och är nu jättekänsliga för minsta kyla, kommer det en vindpust kan det ibland uppfattas som arktisk kyla av mina jättebröst!

För tillfället häller regnet ner på törstande mark, ett härligt "rakt-ner-regn". Pappa har namnsdag idag så vi ska enligt tradition åka till Taxinge slott och fika. Efter det blir det en tur till Tungelsta för att hälsa på Makens kollega med familj.

Väldigt redo.... Väldigt!

3 kommentarer:

Keeya sa...

Hihih det brukar jag också spela! :D Mer och mer saker som vi har gemensamt :) Kram till er!

Maria sa...

Tänker på dig massor o hoppas lillknodden vill titta ut snart =) Lycka till!!

Anonym sa...

Oj oj oj, nu har du varit borta ett tag både här å på fb... Är du där jag (å alla andra) hoppas på att du är?? =D

Om inte, så måste du lära dej att uppdatera bättre =p

Ha det bäst... Alla 3 å den pälsklädda lilla saken!

// Tant E