Sidor

tisdag 27 juli 2010

+2, skönhetssömn och drömmar

Tra la la la.... Ingen bebis. Dock lite känning igår kväll. 2-3 gånger och inget mer. Gick och la mig medan maken satt uppe och somnade på stört. Han valde att låta mig fortsätta ha hela sängen och tog själv soffan och som jag har sovit!!! Vaknade vid fyra och gick en zombieliknande promenad till toa för att sedan stupa ner i sömnen igen. När jag vaknade i morse var Maken och Wilma ute på långis så jag slumrade lite till. Nu är det lunhtid och jag sitter fortfarande i nattlinne! :o)

Hade lite molande i morse men nu är det borta. Mini tycks ha sovit i natt eller så har jag sovit för hårt för att vakna av det. På morgonen har hon bara gjort ett utfall och haft en kort session hicka, annars är det piano.

Affärsidén ja... Började kluddra på ett papper igår. Jag tror aldrig att det kommer att (kunna) bli något av den men om det blev, oj oj oj va häftigt! Eftersom det är en kanske mer dröm än affärsidé så har jag svårt att beskrva den här och för tillfället håller det fortfarande på att formas i huvudet på mig. RaiRai, du är liksom inblandad i allra högsta grad!

Sedan jag var tonåring har jag haft drömmar om att ha eget. När mitt ex startade upp företaget som vi slet som djur på (som till slut även bidrog till att vi gick skillda vägar) så var det som mitt eget och jag la ner min själ i det. Kanske lite för mycket... När jag arbetade på ett företag som sålde hårvårdsprodukter så träffade jag Hanna som hade samma tänk som jag; vill vara egen. Vi surfade och planerade och fixade. Men det rann ut i sanden. Jag försökte även att dra igång mig själv som återförsäljare av Forever Living Products och även om jag själv älskar produkterna så kändes det ändå inte som "min" grej. Den här idén jag har nu innebär en sjujävla massa arbete men å andra sidan så är det något som ligger mig myycket varmt om hjärtat och i allt detta så kan jag dessutom se mååånga av mina familjemedlemmar och vänner som delaktiga på ett eller annat sätt. Jag gör inte nyfikenheten mindre nu eller hur? Keeya, jag vet att många mammalediga startar eget och jag förstår varför. Man har mycket mer tänkartid och man kanske kommer fram till att man VÅGAR ta det där klivet ut i det okända; som det ofta är.

Nåväl. Dags att ta en dusch och göra något produktivt av dagen. Dammsuga och torka golv står på schemat....

Tjing!

1 kommentar:

Thea sa...

Vad härligt att du fått dig en skönhetssömn! :) Det är verkligen sååå skönt att få sova djupt/tungt för en gångs skull ibland. Verkligen svårt med alla kisspauser, bök i magen och drömmar. Men jag sov sådär ruskigt skönt förra natten och gick upp först kl 4, kissa och somnade stört igen fram till typ kl 10. Så skönt! :)