Sidor

lördag 24 juli 2010

Dagen före DATUMET

Jorå... Jag kan själv utse mig till sämsta bloggaren EVER, särskilt för tillfället då jag konstaterar att det är säkert 2 veckor sedan jag ens hade datorn på! Men ni ska veta att jag uppskattar era inlägg SÅ mycket och jag läser era bloggar då och då fast då från mobilen och då kommenterar jag inte alltid...

Nu är det 24 juli och klockan är 23:25. Om 35 minuter startar dygnet då det är utsatt att vår lilla plutta ska födas. Just nu har jag en väldigt stark känsla av att Mini inte delar vår lägtan och tänker därför njuta lite av mammas mage en stund till. I magen utförs kung-fu på kvällar/nätter (helst nätter). Inga förvärkar alls så nu är det bara en enda låååång väntan på att det ska starta!

Bäckenet gör sig nog redo i alla fall, kan inte ligga så länge på samma sida eller röra mig på samma sätt. Fötterna har varit hysteriskt svullna men äntligen har svalare väder (OCH REEEEGN) tagit sig in över oss och för första gången på läääänge ser mina fötter nästan mänskliga ut.

Tant M har varit hos oss och tittat på film, ätit, lagt spår med Wilma, virkat, pratat eller bara suttit och inte gjort nånting! Alltid lika härligt att ha henne här. Faster har fixat fint utanför vår trapp med stenar och fixade dessutom så att jag blev snygg i håret igen!

Var hos BM i onsdags och kollade mått och värden, allt såg ok ut. Jag ställde mig till och med på vågen men de siffrorna håller jag för mig själv!

Från och med måndag ska jag anmäla föräldrapenning (kom jag på av en slump!) eftersom min sjukskrivning tar slut imorgon! Har förresten fått en handläggare på Försäkringskassan som är GULD och som ringer och kollar om man är hemma när hon ska skicka blankett(så man inte är på landet typ) eller som ringde häromdagen för att berätta att hon ska betala ut min sjukpenning men ville kolla om bebisen kommit så det inte skulle göras om till föräldrapenning... Jag har fått hennes visitkort tillsammans med en blankett, DET visitkortet är ovärderligt!

Och sova förresten; vad är det? Har vansinnigt svårt att koppla av och "boar" som en tok. Det ska städas, bbakas, rensas ogräs, fixas, donas, virkas, vattnas, pysslas, grejjas... När jag går och lägger mig snurrar tankarna i 120 ochh jag sover bara korta stunder. Suck!!! Har dock hört att det är ganska vanligt sista tiden. För det är det vi är inne på nu; sista tiden.

Snart är hon är, vår lilla Mini!!

Sov gott, nu ska jag ta pälshjärtat på en promenad i sommarregnet!

3 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Ja, du boar har vi märkt. Vem ställer sig och bakar i 30 graders värme? Kan du inte lägga upp bild på det du virkar? Snart är den långa väntan över. Overkligt för oss alla men vi längtar så... Kram från faster

TT sa...

Nu får faktiskt tokfian komma ut alla mina gissade datum är ju förbi :-P Ni sa ju även att hon skulle vara ett sommarbarn och just nu är det bara 16 grader ute så hon får skynda skynda ;-)

PS hoppas kanelbullarna var goda ;-)

Kram

Alma och vi sa...

Faster - är väl inget konstigt med att baka när det är varmt ute? Eller?! ;o) Just nu består virkningen av måååånga rutor i olika färger som så småningom ska virkas ihop till en filt!

TT - Ja?! Svensk sommar! :) Bullarna var goda (dom är slut..... hehehe)