Sidor

onsdag 14 juli 2010

11 dagar och tillökning i släkten

Inget nytt. Ingen vattenavgång. Ingen slempropp. Inga förvärkar. Inget. Däremot är baksidorna fler nu. Fötterna är så svullna för tillfället att jag snart sticker hål och dränerar själv. BRINNER i dom! Spelar ingen roll om jag är på ett svalt stället eller sitter i drag, svetten rinner och jag hatar att svettas. Hormonerna gör att jag börjar störtböla för minsta lilla, gärna kvällstid i kombination av trötthet. Trötthet som jag inte riktigt kan råda bot på eftersom jag har svårt att koppla av tillräckligt för att kunna sova. 2 ggr den här veckan har jag gått upp klockan 5. Tar jag en tupplur är det i en kvart eller så. Det dåliga samvetet gnager fruktansvärt. Wilma flämmtar förvisso i värmen men behöver komma ut och röra på sig hon också och jag är inte så rörlig jämt nu. Maken, min älskade älskade make, kämpar som en gnu med mina hormoner och servar och fixar och tröstar och klappar och ska DESSUTOM bygga på övervåningen OCH jobba på dagarna. Det är då det blir för mycket för mig samvetsmässigt. Så jag skiter i hur ont det gör i fötter och höft, jag tar vovven och går. Eller dammsuger. Eller vattnar ute. Eller...

Nu är det 11 dagar till BF. Och jag längtar som en tok!

I går blev min kusin och hans fru föräldrar genom snitt där en 3800 gram tung och 53 cm lång Alf Wilhelm plockades ut. Grattis till dom!! Magdalena var planerad till 22/7 men åkte in med jättehögt blodtryck och blev igångsatt.

I söndags hälsade vi på svärfars grav och åkte sedan småvägar hemåt för att dra ut lite på tiden och njuta av svalkan i bilen. Tur det, 33 grader visade termometern i bilen på vid lunchtid. Lyssnade på Mats Sundin på P1. När vi kom hem tog jag med Wilma för att åka och bada men det var så mycket bilar och en del folk (badet stängde egentligen för flera år sedan men båtklubben finns kvar) så vi åkte hem. Gick upp till Grannarna och hämtade den lilla bassängen vi hade när vi var små, specialbeställd och tillverkad av lastbilskapellsmaterial. Så den fylldes och sedan lockades Wilma i med godis. Hon badar inte i den men hon står gärna med tassarna en stund och låter sig bli lite sköljd av matte. Matte däremot satte sig i bassängen igår för att svalka sig! Skönt som tusan!

Imorse upptäckte jag det vi har väntat på sedan i november, en liten liten bloddroppe på sovrumsgolvet, löpdags! Så nu har vi gjort upp att hon får vara utan tikskydd på dagarna och nätterna men ha det på kvällarna då hon gärna håller sig vid våra fötter eller på filten i soffan. Den delvis vita mattan i v-rummet har vikts undan lite. Vill inte ha tikskydd på henne i värmen och riskera att det blir infekterat eller så. Mattes plutt!<3

 Bilden är från i söndags då det var 14 dagar kvar till BF, sedan dess har (tycker jag) magen sjunkit något. Ska försöka komma ihåg att ta bild ikväll också.

Nu en liter apelsinsaft och en promenad ner till brevlådan!

Pssst.... hittade bodies på Ica Maxi när vi handlade häromdagen.  2-pack inklusive en liten hjälmmössa för 129 kronor. Tack och bock! KOM UT NU LILLA SKRUTTUNGE!!!

// Flodhästen

1 kommentar:

Faster Sussi sa...

Jag vet att jag tjatar men fan vad du är snygg. Skit i svullna fötter och vätskan i kroppen. Vi som inte är gravida ser likadana ut och har inte ens något att skylla på. Du har så fin mage och ser fräsch ut. Har ni gjutit av magen med gips än? Om inte så får ni skynda på med det för på söndag kommer hon (tror jag). Kram