Sidor

söndag 11 juli 2010

Mobilt....

Sitter på trappen,bloggar från mobilen och väntar på att Maken och Wilma ska komma tillbaka från promenaden, sedan blir det att hoppa in i bilen och åka till Norrtälje och hälsa på svärfars grav och gratta honom på födelsedagen (som är imorgon). Ska bli skönt för alla att åka bil med AC, klockan 9 var det 26 grader i skuggan.... Jag som hatar att svettas lider men jag gnäller ändå inte, för mindre än 6 månader sedan var det närmare en meter snö på tomten...

Idag är det 14 dagar kvar till BF och det är nervöst. Miljoner tankar far igenom huvudet angående värkar, förlossning och vad som kommer sedan; Mini. Och ändå längtar jag som en tok nu, lite dels för att det börjar bli tungt med magen och dels för att jag vill se knytet! Mamma.... jag?! Hur och när blev jag så här vuxen undrar jag ibland.

Hjärtklappning är vanligt förekommande och kan komma precis när som. Just nu till exempel fast jag sitter helt still....

Nu kommer mina älsklingar, dags att åka.

3 kommentarer:

Thea sa...

Är det Det som spökar?! Jag har jättekonstig hjärtrytm och ibland får jag några hårda slag i bröstkorgen som snabbt avtar. Trots att jag sitter/ligger still.

Maria sa...

Tänker på dig mellan dina uppdateringar o undrar om din lille knodd anlänt än =) Spännande! Förstår att du både längtar och är nervös, det är samma här fast att jag har lååångt kvar (vilket jag är glad för - inte alls redo för leverans än!). Det kommer säkert gå jättebra!! Har du gått nån andnings- eller profylaxkurs eller tänkt ut vilka bedövningsmedel o så du vill ha? Ha en bra dag i AC'n! (Håller med, skönaste stället på jorden nu är i bilen!)

Keeya sa...

Ojojoj snart är det dags! Gud så spännande! Massa kramar till er!