Sidor

måndag 26 juli 2010

+1 och Försäkringskassan

Idag är vi 40+1. Gah.... Sömnlösheten var svår inatt, gick upp strax efter midnatt och gick inte och la mig igen förän kvart i tre och då låg jag ändå vaken en stund till. Det började nämligen snurra en affärsidé i mitt huvud för ett tag sedan och den tog fart igår igen och då kan jag liksom inte koppla bort. Så jag satt här i mörkret och drack ananasjuice och surfade bärselar och Tradera i allmänhet och försökte tänka på allt annat än affärsidéer... Men jädrar, jag borde få ner det på pränt. Som Jennyn skrev i sin blogg häromdagen - LEV DRÖMMEN! Det här vore verkligen en sån chans. Men jag kan inte göra det ensam. Det är för stort... Måste analyseras mer, förhoppningsvis inte nattetid då!

Anmälde min föräldrapenning idag. Alldeles nyss. Så nu är man i klorna på Försäkringskassan. Känns som om jag lägger mitt liv i deras händer och ja, jag oroar mig. Jag får ju ut lite mindre per månad så att säga.... Tack vare min gamla vän Micke som numer efter en brokig väg av arbeten sitter på Försäkringskassan som handläggare, lyckades vi pussla ihop det. TACK för att du tog dig tid på semestern!

Maken har åkt och handlat lite. Själv sitter jag som en degklump och skulle nog faktiskt kunna somna om jag la mig ner nu. Bäckenet är ömt och lite jobbigt. Mini stretar mer lemmar i magen men på ett lugnt sätt.

Snälla snälla Mini-pluttan; kan du inte tycka att det vore läge att komma ut nu?! Din lilla familj längtar efter dig.

4 kommentarer:

Thea sa...

Jag blir riktigt nyfiken på vad det är för en affärsidé du har! :) Jag har haft flera, men har lagt dem på hyllan då det känns som jag inte skulle fixa eget företag o.s.v. Jävligt synd egentligen! Men men, jag klarar mig nog bättre att bara vara en simpel anställd nånstans. :P

Keeya sa...

Ja jag blir ju också nyfiken! :D Jag har haft några idéer också. Vet du många kvinnor startar eget under föräldraledigheten. Jag skulle kunna tänka mig starta eget... Massa kramar och sov nu för guds skull när du kan. ;)

Anonym sa...

Nr 3 att bli nyfiken då!
Vad har du kommit på? =)

// Tant E

Rairai sa...

Älskade syster. Berätta dina idéer, kan vara skönt att dela med sig. Och du, familjen är inte så himla liten. Jag vet i allafall två här hemma som längtar efter Mini! Puss!