Sidor

måndag 2 augusti 2010

+8, regn och illamående

Helgen har förflutit lugnt utan så mycket action på bebisfronten. Lite nattliga (såklart) känningar men annars lugnt. I natt mådde jag dock pyton och fick gå upp och spotta och fräsa i toan, vägrar spy!! När jag sedan masade mig tillbaka till sängen så hade jag frossaliknande symptom; vad var det liksom?

I fredags blev klorna rejält apade, har nog inte haft så här korta naglar sedan första gången jag gjorde förlängning (för ca 8 år sedan) och helt naturella, inget glitter eller nånting! Jag och tangentbord kommer inte överens just nu om man säger så, blir felstavningar heeeela tiden!

I lördags gjordes det inget särskilt, maken jobbad epå övervåningen och på kvällen åkte vi till Fituna och fikade till Wilmas stora glädje. Hon var helt slut när vi åkte hem efter att ha härjat med Mammas hundar. I söndags var tant M samt Rai och Rob här på besök. Vi åt middag hos grannarna och sedan tog jag det bara galet lugnt innan pytonanfallet kom.

Det är nåt tjall med vårt avlopp i tvättstugan också! Kom hem i lördags och det luktar SKUNK! Maken spolar vatten och det gurglar och har sig. Tomt i vattenlåset?! Hmmm.... Så jag spolade i går kväll. Så körde jag en maskin tvätt precisoch nu luktar det satan! Så det blir till att be pappa utforska vad det är. Tvättade 2 maskiner igår och då hände det inget. Är så rädd att Nora hade rätt; hon varnade för avloppsproblem och att det inte skulle vara så när man hade en liten bebis. De orden ekar nu i huvudet.... (För er som inte hänger med här.... Nora är Svärmors moster som av någon anledning har fattat tycke för mig från andra sidan och kommer med varningar och förmaningar och goda råd. Nu har jag inte "träffat" på henne på länge, inte sedan en storseans i höstas, och jag undrar vad hon har att säga nu.) Update: pappa var precis här och bekräftade att med det nya systemet som de har grävt ner så KAN det bli så att när det kommer in luft i systemet så vänder avloppslukten (och kanske även vattnet då??). Nu är det i alla fall åtgärdat för denna gång men tänk att hon hade rätt Nora!

Tog lite bilder som jag tänkte dela med mig av. Enjoy! Nu ska jag trotsa regnet och ta en promenad med hunden.

41+1
Håller man in magen så syns det inte så mycket!
Trött vovve softar... Pälsklingen!

4 kommentarer:

Keeya sa...

Vi måste verkligen träffas och prata! Blir galet nyfiken på det andliga! Massa kramar :)

Thea sa...

Hur sjuttsingen kan du hålla in magen SÅ mycket?!?!?! :-O Inte illa alltså. Hoppas Mini kommer snart!! En bild på nya naglarna också kanske? :)

Maria sa...

Å ingen knoddis än... Och ja jisses, hur kan du hålla in magen sådär?

Flitiga ni är som håller på o renoverar in i det sista... Lär kanske bli så här också men vi har nog bestämt att skjuta på det stora till efter bebis så att man inte står mitt i röran om han mot förmodan skulle titta ut lite tidigare...

Jag håller tummarna att parveln har vett att titta ut snart!

Alma och vi sa...

K - jag ska bara se till att få ut lilltösen så tar jag gärna en tur till Sjöstaden!!!!

Inga problem att dra in magen så där! Jag bär henne ganska mycket inåt och har gjort det hela graviditeten.
Maria - jag är inte så delaktig i övervåningen nu tyvärr (önskar jag kunde vara det) men maken håller på för fullt i väntan på Mini. :D Det blir sååååå fint!