Sidor

fredag 27 augusti 2010

Mammaträsket...

Börjar med att tacka er för kommentarerna, blir alldeles varm när jag ser att det finns kommentarer till inläggen! TACK TACK TACK! Och kul att det är fler "nya" som skrivit!

Maria - kul det där med Alma och Flora! Jag fick idén till Alma när det började en tjej på jobbet vars dotter heter Alma, innan det hade jag inte hört det. Flora är min älskade farmor, som för övrigt fyller på söndag och som då ska få träffa sitt sjunde barnbarnsbarn.

Vad har hänt här då? Jo vi var på BVC i tisdags och fröken (som ligger och sover i min famn medan jag skriver här)  har växt på sig! 56,5 cm och 4530 gram! Hon äter och sover och bajsar som den underbara lilla unge hon är! Granne E var uppe med sin minsta tös och fikade. Med sig hade hon en badbalja som hon inte behöver längre! TACK, den är invigd och mycket uppskattad av både mor och dotter! Alma var vaken mer eller mindre 6 timmar i sträck idag men sov ett par timmar på kvällen så att jag hann baka.

I onsdags fyllde jag år och dagen spenderades med lillmoster och tant M. Vi tog en myggig promenad med pälsklingen och pratade och hade mycket trevligt! Senare blev det fika för familjen och Alma var så fin i klänningen från faster Sussi!!Lillmoster satt länge länge och pratade med Alma..

Igår hade vi en hemmadag sånär som en tur för att hämta lillmoster. Sedan kom tant A-C med sina 3 änglar förbi och hälsade på och hade med sig en massa presenter till både mig och Alma. Var helt slut på kvälle och ont i ena bröstet. Stockning?? Alma har inte spytt på 2 dagar nu i alla fall, mycket bra! Gick och la mig och hade en jobbig natt med svettningar, frossa, amningar av en lite snorig dotter, mardrömmar och många vakna stunder. När jag kom till liv var det bara att gå ut med hunden, köra 3 maskiner tvätt, amma, vika det som var i torktumlaren, plocka ur diskmaskinen (medan jag åt "frukost" kl 13, estående av 4 mackor..) plocka undan alla presenter från igår och i onsdags, byta på nyvaken fröken, amma, gå ut med hunden..... Och så säger  folk att man ska försöka vila när barnet sover! PAHAHAHA!

Nu har liten sessa vaknat och vill ha ny blöja och tutte.

Trevlig helg på er, själv får vi främmande frå Tibro imorgon och på söndag blir det till att åka till Uppsala!

Kram från mamma och Alma

7 kommentarer:

Keeya sa...

Ja jag antar att det finns en massa att göra när man har barn. Men jag ser fram emot det. Längtar så nu! Hoppas ni får en trevlig helg. Massa kramar!

lurksmulan sa...

Du börjar förstå att det där med mamma"ledig" är ett manligt uttryck nu med andra ord. ;-)
Alma är ett jättefint namn, jag har en gammal kompis från gymnasiet som heter det! Väldigt fin betydelse också.

Rairai sa...

Lillmoster blev även moster Go' ;)
I CLAIM IT FOR LIFE!!

Maria sa...

Haha - mammaledig ett manligt uttryck, kul =)
Ja både Alma o Flora är verkligen jättefina namn, jag hade nog 10 flicknamn redo men ska ju ha en pojke o där har vi noll. Eller några alternativ men inget som känns helt 100... Titta på vilka namn på min blogg o hjälp mig välja =)

emelieee sa...

verkligen grattis till en bedårande flicka! jag själv ska också ha, om 8 månader haha.

Keeya sa...

Låter mysigt med mors lilla olle och en gosig bebis i famnen :) Tack för omtanken och vi får se när hon kikar ut. Kan ju vara så att hon låtsas komma ut men ändå kommer 42+0 hahah. Massa kramar till er! <3

Thea sa...

SVAR: Daniel och Magdalena fick inget startpaket på BB, så jag vet inte om det gäller på ackis. Men det skadar inte att vara lite extra förberedd! ;) Idag har jag vilat ordenligt ska du veta - trynade till tolvtiden någon gång. Som tur var Magnus hem på lunch, så han kunde bära upp mig ur sängen. Jag hade legat alldeles för länge och det gjorde groteskt ont att röra sig. Nu ska jag ringa ang lägenheten vi tittat på, och sen blir det lax till lunch!
Pojke tror du? ;) Haha, de flesta är bombsäkra på att jag väntar en flicka. Och som jag flera ggr skrivit i bloggen - bojkottar jag rosa och ljusblå kläder! :) Tycker att grönt, beige, brunt och gult passar alldeles ypperligt till dem båda. :)

Puss