Sidor

torsdag 25 februari 2010

Underbara onsdag


Får jag lov att presentera MINI KARLSSON 18+2 veckor!
(Bilden tagen med mobilen för distribution, ska försöka fixa bättre bild...)


Efter en timmes bökande fick vi några bilder med oss men vilda bebisen var inte alls på fotohumör! Däremot sparkade den, gjorde kullerbyttor, viftade med armarna och gjorde det allt annat än lätt för oss att få en bra bild! Huvudet ligger gärna neråt (mot urinblåsan tack då mycket) och favvoställningen tycks vara dubbelvikt med tårna i skallen. Moderkakan ligger i framkant vilket kan vara anledningen till att jag inte känner så mycket rörelse.



Hjärtat slog som det skulle, aortan var där den skulle, navelsträngen såg bra ut, skallen och hjärndelarna såg bra ut, inre organ såg bra ut, ögonhålor och näsben såg bra ut. Helt enkelt en frisk och jäklig söt (?) bebis jag har i magen! Vi vet även könet!!

Vi fick BF flyttat till 25/7 vilket innebär att jag är i vecka 18+2.
Maken var i extas efteråt. Jag var mer jaha. Kom på igår kväll varför. Jag är ju rädd för vad som komma skall och av den anledningen så är jag inte i lika överväldigad som Maken. Inte rädd för förlossningen eller så, jag är mer rädd för livet efter, med en bebis.

När vi kom hem tog vi en promenad med hunden, pulsade i snö, kastade snöboll, kastade leksak, njöt av solen som smälte snön så det droppade från taken. 62 centimeter snö mätte vi på åkern bakom huset. Men i -4 och strålande sol så kändes det som om det var en vändning på väg! I helgen har det utlovats plusgrader!

En kopp kaffe, Ballerinas kladdkaka och en bokstund med en hund i knät väntade hemma. Och smältning av dagens händelse. Sedan körde maken mig till Tumba där det var en storseans med Jeff Jones på hälsocentret Hela Sej. Värd för kvällen var den underbara Melissa. Det var länge sedan jag skrattade så hjärtligt och att se Jeff's sätt att arbeta var facinerande. Det gick så fort! Och man fick inte säga nej till honom mer än 2 gånger! Efteråt pratade jag med en kvinna vid namn Renate som gått hans Workshop och som inte hade haft någon som helst medial utbildning men som under kursen fick fram både det enda och det andra. Så jag och Jeff presenterades och han välkomnade mig till sin kurs som kommer att hållas i maj i Stockholm. Blev så vansinnigt inspirerad och jag satt och var jätteöppen och kände massor i kroppen men inte något konkret. Dumt nog stängde jag inte ordentligt innan jag gick och la mig så jag har varit på många skumma resor inatt.

Idag visar jag stolt upp bilerna på jobbet och samtidigt som det skriker SHIT VA LÄSKIGT, JAG ÄR LIVRÄDD någonstans inom mig så njuter jag; jag ska bli mamma om 5 månader!

//Mamma





4 kommentarer:

Kusin Pella sa...

Åh så glad jag blir av att läsa! Tänk att jag äntligen ska få en liten kusin att ta hand om :D
Skönt att mini är frisk, kommer bli världens sötaste unge!
Älskar er alla så mycker, pussar och kramar.

Sussi sa...

Jag vill tacka för sms:et. Jag vet också vad det blir för bebis... Det har jag sagt hela tiden och jag tyckte att det syntes. Ser ut som sin pappa i profil med huvudformen, eller är det bara jag som inbillar mig? Du ska inte bli mamma om 5 månader, du är ju redan mamma. Jag är så himla glad och vet inte hur jag ska stå ut med väntan. Tänk när man får hålla och snusa i fjunet på huvudet och höra det där härliga smackandet när Mini äter. Jag längtar också. Kram

jenny sa...

Visst finns det inget underbarare ögonblick än att få se sin lilla bebba på bild första gången, stort stort grattis till er!

Ni har en spännande men härlig resa framför er :) Ha nu en riktigt härlig fredag och helg Kramar!

Alma och vi sa...

Pellan - Tänk att Mini kommer ut till så fina och härliga kusiner! Vi älskar dig oxå! Pussgurka!

Sussi - Det är nog bara du som inbillar dig. Det vi kan vara överens om är att Mini inte har sin vighet efter pappa i alla fall! :) Du vet vad jag menar med mammabiten...Mycket tankar liksom!

Jenny - Tack, ja det är verkligen spännande för ALLT är nytt! Förra UL så headbangade Mini, nu var deet kullerbyttor istället! :)

Kram på er!