Sidor

tisdag 16 februari 2010

Ett adjö...

Hade tänkt att skriva ett långt inlägg om gårdagens händelser och jag började skriva det men raderade det. Ibland kan man inte använda orden på rätt sätt för att förmedla och då tycker jag att det är bäst att låta bli.

Igår avled min biologiska morfar. Mamma och jag åkte till Danderyd för att besöka en väldigt neddrogad Arne. Vi har av olika anledningar inte haft kontakt på länge men det är ändå ens morfar som ligger där. Kan inte ens föreställa mig hur mamma mådde där hon stod, jag vet bara att jag var väldigt illa till mods och förmådde mig inte att gå fram utan stannade vid fotändan. Han märkte att mamma var där, han reagerade när hon pratade med honom och han reagerade när hon nämnde mitt namn. När hon berättade att jag väntade barn, att han skulle bli gammelmorfar och hon mormor så rykte det till i kroppen på honom. DEN bilden får jag itne bort. Det går inte.

Igår kväll ringde mamma. Då hade sjukhuset ringt och meddelat att han hade gått bort, han hade i lugn och ro bara somnat in.

Jag är väldigt glad att jag följde med och jag är glad att se "rycket", nu vet jag att han gick bort glad och lättad. Dels över att han skulle bli gammelmorfar och dels över att hans dotter var där och hälsade på. Det betydde nog allt för honom just där och då.

Så till Arne Afzelius, hoppas att du har det bra där du är nu. Hoppas att dom har bangolf även i himlen och att du fortfarande kan följa AIK:s resultat. Att du fått ett eget staffli och målar alla härligheter och att du nu är frisk och smärtfri. Ha det gott!

// Barnbarnet

3 kommentarer:

Thea sa...

:( kramar i massor!

Sussi sa...

Älskade vän, det är tungt och svårt men samtidigt en lättnad att den man tycker om får somna in lugn, trygg och med vetskapen att man fått ta farväl. Massor av kramar till er.

Mikael Sjöblom sa...

Om det inte finns bangolf där så lär Arne se till att det blir ändring på det!

Hälsningar
Mikael, Solna Bangolf.
info@solnabangolf.se