Sidor

torsdag 4 februari 2010

Pappa här.

Skriver ju inte så ofta som jag kanske borde men du finns i mina tankar
näst intill hela tiden.
I allt jag gör, planerar, längtar till och önskar så finns du med där.
Jag undrar vilket kön du kommer ha och om du kommer vara frisk.
Självklart så bryr jag mig mest om din hälsa.
Ser redan framför mig hur du lär dig krypa här på golven.
Drar Wilma i hennes öron och hon accepterar allt du gör med henne.
Tvivlar inte det minsta på hennes inställning till att vaka över dig.
Hon kommer bli en alldeles strålande stora syster.

Just nu längtar jag så in i norden till ultraljudet nu i slutet på Februari.
Jag vill bara se dig igen och studera dina rörelser och hur du utvecklas.
Har aldrig trott att jag skulle bli så upprymd av att vänta barn.
Önskar bara att din mamma fick må lite bättre nder graviditeten så
hon fick njuta så som jag gör.
Nu vet jag att hon njuter så mycket hon bara kan.
Men tänk om jag kunde ta en del av hennes illamående och nattliga
toalett besök ifrån henne.
Det vore inte mer än rättvist.

Satidigt om jag tycker att det är på tok för lång tid tills jag får hålla dig
i mina armar så tycker jag att det är bra att det är drygt ett halvår kvar
trotts allt.
Det innebär att vi kommerhinna bygga klart här hemma och fixa med allt som behövs för din
ankomst och så vill jag ju inte behöva pyssla med en massa annat när du äntligen kommer hem.
Då ska ju hela familjen få tid tillsammans att promenera och sova middag ihop och
leka  ihop och byta blöjor och allt annat som kan kallas för kvalitets tid..

Du ska veta att du kommer bli vansinnigt älskad och ompysslad.

Längtar,

1 kommentar:

Faster Sussi sa...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Det är ju en del av att få ett livslångt förhållande, denna väntan. Det är det absolut största och mest fantastiska i livet. Jag älskar mina barn så oerhört mycket fast de nu är vuxna.(och jag älskar min gulliga lillebror också). Det är en kärlek som aldrig minskar. Jag är så nyfiken på hur Mini kommer att se ut. Tänk om det kommer en kopia av dig när du var bebis, du var ju så gullig med dina små "dumboears". Jag är så glad för er skull och längtar också jättemycket.