Sidor

söndag 15 januari 2012

Uppdatering

(Har i ett par dagar försökt att göra inlägg med bilder från förra helgen men inte lyckats så jag har gett upp och tröttnat varje gång och helt enkelt stängt av datorn. I kombination med vansinnig arbetsbelastning på jobbet har inläggen helt enkelt uteblivit.)

Lyxhunden tillika divan Wilma...

Det har hänt en del den sista veckan. Jag har så mycket jobb att jag har kommit hem och har härdsmälta, som tur är har jag en underbar Make som har fixat mat och pysslar om hus och hem medan jag varit lite lätt...trött. Likväl har jag varit och simmat, solat, lekt med underbara dotter, busat med hunden och allt annat man ska göra innan man stupar på kvällarna.

I tisdags klippte jag Alma för första gången, bara yttepyttelite i topparna, lite i luggen och lite vid öronen. Gick hur bra som helst!

I fredags morse halkade jag på väg till pappa, med Alma på armen. För att inte hon skulle göra sig illa vred jag mig på något dumt sätt och det ploppade till i knät. Jag skrek och grät av smärta, Ama skrek och grät av rädsla och Wilma skuttade runt och var jätteorolig. Låg på backen och tittade upp mot köksfönstret där pappa satt och åt havregrynsgröt och det kändes som 100 mil dit. Tog mig upp, lugnade Alma och haltade upp. När jag kom till jobbet ilade det i knät, under dagen började det göra så ont att jag satt och frös och mådde illa, gjorde inte saken bättre att jag inte hann med lunch och var tvungen att springa på massa möten. Kom hem, vi åt och när Alma somnat la jag mig i soffan med Wilma medan Maken åkte och tränade. Jag däckade. Totalt. Hörde inte ens när Maken kom hem. Vaknade halvelva, då satt han där vid mina fötter och tittade på TV. När vi sedan gick och la oss kunde jag ju inte somna. Låg och vred och vände, vände och vred. Tänkte och vred. Vred och tänkte. Precis när jag somnat vaknade Alma för första gången. Mardrömmar. Maken gick upp, hämtade Alma och hoppades på att hon skulle somna hos oss. Men se, det gör hon inte. Jag tröttnade på små sparkar eller att hon sitter upp och pratar rätt som det är så jag tog henne och la henne på mig. Då somnade hon. Så jag flyttade över henne till sin säng. Efter fem minuter var hon vaken ingen. Upp igen, så la jag henne på mig och hyssjade. Då somnade hon och sov, rullade ev mig och somnade på min arm, på utsidan... Vilken gjorde att jag inte alls kunde sova med rädsla för att hon skulle rulla ur sängen. Flyttade över henne till sin säng efter ett tag, vid sex gick Makne upp med henne och jag fick sova en stund till...

Lördagen blev en utflyktens dag. Först gick hela familjen på promenad, Alma tultade omkring i skogen för fulla muggar! Sedan åkte P&M och vi till  Nacka Byggnadsvård och WOW va fina saker!
Med oss hem fick vi, förutom en fin emaljskylt till skafferidörren, en vedspis! Från samma tidsperiod som huset är byggt!

Blir snygg på dörren!
Ååååååå!!!!

Sedan for vi vidare till Nacka Forum där vi åt lunch och gick i lite butiker. Inne på Cubus satte jag mig på huk för att leta jeans och när jag ska resa mig igen ploppar det återigen till i knät och tårarna börjar rinna av smärta! Rackarns!!! Köpte i alla fall ett par nya jeans, mina favoriter. Första paret jag köpte var i storlek 44, de första brallorna jag köpte efter mammabyxperioden. De satt så tight så jag höll på att dåna men använde dem tills de gick sönder och var alldeles urtvättade! Par nr två var i storlek 42 och de använder jag fortfarande men de är jättestora nu och hönger mest. Nu köpte jag storlek 40! Kändes så bra!

Vi åkte hem och jag och Alma somnade på sängen, var ju inte meningen att jag skulle somna men jag tror att det är smärtan i knät som bidrar till tröttheten! Vi sov så gott och mysigt när jag vaknade av att pappa och Maken bar in vedspisen. Sedan blev det god middag hos P&M och när Alma somnat för kvällen hade vi filmmys, bara jag och Maken. Såg "Knight and day" med Tom Cruise och Cameron Diaz. Tycker den är skitbra! Åt lite snacks till, dvs ett par ägg och lite kesella med kanel. Och så kaffe och ett glas Cola light. När filmen var slut gick vi och la oss. Och jag kunde inte somna, lite för mycket koffein. Och för mycket vätska. Så jag sprang ner och kissade ett par gånger innan jag till slut somnade.

Alma håller koll när M pressar apelsin till henne.

Alma vaknade "på riktigt" strax innan sju (Maken ställer väckaren på halvfem även på helgerna och går ner och gör välling för att vi ska få sova lite till) så jag tog med henne ner. Så vi tittade lite på TV innan vi tog ett morgonbad. Sedan stekte vi plättar till frukost och kokospannkakor till frukost. När vi varit ute och gått på förmiddagen så somnade både jag och ALma i soffan, ackompanjerad av Totte som jag har laddat ner på datorn. Vi vaknade vid 13, bara en stund innan jag skulle åka. Fortfarande ingen Make hemma från armbrytarträningen! Böt blöja på Alma och stressade på en make på mig. Fixade lunch när det knackar på dörren. Fint, öppnar i långkallingar och skitig munkjacka. Där står Makens kollega Magnus med sin dotter på armen! Jaha, ja just det, kom in! Springer in och kränger, bokstavligt talat kränger, på mig mina nya nytvättade jeans. Andas är överskattat, right? Alma äter inte så mycket till lunch, blir lite till sig av besöket, jag trycker i mig tre ägg och ringer och efterlyser Maken. "Oj, är klockan så mycket?"

Stressar iväg till kursen i Tumba, träffar härligt folk och skrattar mycket under arbetets gång. Får höra en sak som jag blir alldeles kollrig av! Bär med mig den ett tag... Kommer hem till ett bombnedslag, Maken är helt färdig efter en eftermiddag med en liten tornado till dotter. Alma somnar halvsex, totalt utslagen! Jag har haft ett supersug på pannbiff idag så jag ställer mig och slänger ihop ett gäng, fixar god sås och fräsch sallad och äter med stor njutning. Idag är det inte så jobbigt att köra LCHF! Har förresten förhoppningsvis börjat ramla ner från min platå, vägde mig imorse och från att ha stått stilla och till och med gått upp lite så hade jag nu gått ner till ännu en ny rekordsiffra; 83,3. Knät är mycket bättre idag, peppar peppar, och jag har knappt känt av del alls.

Sedan har jag skurat badrummet lite igen. Hela huset stinker Mexx herrparfym sedan Maken tappade flaskan han fick i julklapp av fam Eriksson. Klinkergolv i kombination med parfymflaskor är inte alltid det bästa... Klippt klor på Wilma, kört en diskmaskin, tömt en tvätt maskin och sedan har jag suttit här och ömsom skrivit, ömsom surfat.

Wilma var extra "mattig" ikväll och SKULLE ligga på mina ben när jag satte mig i fåtöljen. Goshund!!!

Hoppas att ni haft en fin vecka och en fin helg och känner er uppladdade inför kommande vecka. Jag är det nästan men ser fram emot fredagens fest med jobbet (som innebär en massa jobb för mig eftersom jag på något sätt tackade ja till en jättegrej att administrera!!).

Kram på er!

Inga kommentarer: