Sidor

tisdag 31 januari 2012

Blurk

Igår kväll, någonstans mellan 20 och 21, slog förkylningen till. Helt plötsligt började jag frysa som en tok, snörvla, kände mig tung och trött och öm i hela kroppen så jag gick sonika och la mig och vaknade i en dreggelpöl (jag vet, så sött va?) vid halvett och vat så kissnödig att det näst intill kluckade om mig när jag gick ner för trappen. Somnade om och vaknade som i koma när Maken sa hejdå. När han ringde och väckte mig kände jag förkylningen, så där morgonhärlig som bara en nyutsprucken förkylning kan vara. Från Almas säng hör jag hur hon rosslar, hostar hest och är täppt i näsan.

Masar mig upp. Tacksam att jag badade med Alma igår (duschade slut på varmvattnet!) och sparade de minutrarna imorse. Gör mig iordning och hämtar lillskrutt, drar upp rullgardinen innan jag går fram till hennes säng och när jag tittar ner ligger hon och säger Ka Ka Ka (dvs fågel) varpå jag frågar om det är en fågel här. Dä! säger hon och pekar mot fönstret. Jaha, rullgardinen lät som en fågel när jag drog upp den, I see! Hon rosslar rejält i rören och är hes men glad! Sjunger och pratar. Tempar henne och får 36,7. På med kläder och upp till pappa. Tar inte med mig lunchen eftersom jag faktiskt redan nu planerar att åka hem och lägga mig vid lunch. Förgyller dagen med morgonlyx; i pappas verkstad står min bil. Nytvättad och varm! Känns som en ynnest att få rulla ur den varma verkstaden när det är -11 ute.

Kommer till jobbet och mulnar ihop på en gång. I min inkorg ligger ett mail från VD:n. Vi har revision idag och de kommer till ig någon gång mellan 14 och 16:30. Så att gå vid lunch är totalt uteslutet. Att sluta klockan 15 som jag gör den här veckan är totalt uteslutet. Istället ska jag jobba över. Fint. Detta besked gick helt och totalt ut över mina kollegor som fick sig en rejäl dust av hormoner kombinerat med dåliga nyheter och förkylning. Sorry för det.

Så nu sitter jag här och fryser, har ont i ena örat och känner mig bara urkig! Ätit thaimat med wokade grönsaker istället för ris till lunch. Vill bara hem till dubbla täcken, raggsockor och en balja te. Imorgon ska jag vara ledig, ska på boupptäckning i Örebro. Hade så sett fram emot dagen och ta en lite roadtrip med mina systrar men det sket sig helt och hållet pga jag vill äta lunch med min fina vän F som bor i Örebro och då kunde vi inte samåka tydligen. Så nu ska jag åka i en bil och en timme efter ska de åka i en. Känns miljömässigt och ekonomiskt idiotiskt! Dessutom känner jag mig vansinnigt ratad av någon anledning. Men ser fram emot att träffa F och se hennes tvillingmage!

Så är läget, inte alls på topp med andra ord! Och så saknar jag min lilla familj vanvettigt idag! 

Hur har ni det idag?




Inga kommentarer: