Sidor

måndag 30 januari 2012

Nr 2

(har suttit och funderat på hur man ska berätta, hur man ska skriva, om det är för tidigt, om jag ska stå ut med att inte skriva av mig och avvakta lite. Men eftersom familjerna redan vet så...) 

Vi väntar vårt andra barn! 

Vi berättade på en gång den här gången. Min egna tankegång kring detta val, istället för att avvakta tills de osäkra 12 veckorna har gått, är ganska enkelt. Almas resa som litet embryo började på en gång men då var det inga som hade adressen. Jag vill att den mini som bor och växer i mig nu ska kunna få samma förutsättning även om bloggen är lite mer offentlig nu. Jag vill kunna skriva om tröttheten, om illamåendet, om den korta stubinen, om gråtattackerna och den växande magen. Likväl som jag om det nu skulle gå på tok, gud förbjude, så måste jag ju kunna skriva även om det. 

Av ungefär samma anledning berättar jag på jobbet, känns som mina kollegor som jag jobbar ganska tight med har rätt att veta varför jag nästan hugger huvudet av dem för att de ställer en pall på fel ställe (riktigt så illa är det kanske inte... än), varför jag kanske helt plötsligt börjar gråta eller varför jag står och sväljer och sväljer av illamående. Och skulle oturen vara framme så vet de även då varför jag är som jag är. 

Jag har redan bokat tidigt UL hos Oxbackskliniken, precis som med Alma, och inskrivningstid hos Kicki. BF är just nu beräknat till tredje oktober; morfars födelsedag. Men, som vi alla vet, kan ju det ändras vid UL och dessutom behöver bebis inte komma ut på just den dagen! 

Den här gången reagerade jag just precis så som jag trodde jag skulle reagera när jag plussade med Alma; jag grät floder och bara skrek i min ensamhet! Wilma rusade in i badrummet och undrade vad matte höll på med! Med Alma var jag så osäker på om det var ett plus eller inte och fast det var lika efterlängtat som detta positiva resultat så blev reaktionen en helt annan. Den var lite mer chockartad. Den här gången lyxade jag och köpte ett digitalt test så det verkligen inte var några som helst oklarheter, det står verkligen GRAVID på det. Smutt!

Lilla pluttembryo i magen, vi längtar redan efter dig! Massor! 

Tänk att lilla fisloppan, skruttungen, skrotan, grodan, lillhjärtat och vår älskade lilla Alma ska bli storasyster! 

Just nu är det bara så fint!!


10 kommentarer:

Jennie sa...

ÅH vad kul! GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Så fprt jag läste detta (läste på mobilen) så va jag tvungen och springa till datorn så jag kunde kommentera...Kände ett litet lyckorus i kroppen när jag läste detta..:D Vi har oxå pratat lite om ett barn till (Vincent är född November-11) Så får väl se lite...Men det roligaste va att jag oxå gick på oxbackskliniken och hade BM Kicki:P

Mormor sa...

Du är så välkommen lilla "Mini-syskon". Vi kommer att älska Dig lika mycket som vi älskar Din stora-syster Alma

Thea sa...

Nämen grattis!!! :D

Keeya sa...

<3 <3 <3 sååå lycklig för er!!!

Anonym sa...

Yeeeei =D
<3 Massor med kramar// Tant E

Anonym sa...

GRATTIS, vad roligt!! Kramar från Cindy

Lotta sa...

GRATTIS!!!! Gud vad roligt! Önskar er all lycka till och många kramar :-)

Unknown sa...

GRATTIS GRATTIS....

Anonym sa...

Stort grattis
Kram Sannie och Thimy

MiaLisa/Energy/Maria sa...

Oj, det var ett tag sen du gick ut med att du är gravid. Jag får skylla på att jag svävat omkring i husvärlden så mycket att jag glömt kika i andras bloggar. Som kompensation skriver jag ett 3:e GRATTIS!!! :-)