Sidor

lördag 7 januari 2012

Låter bilderna tala


Besök hos Anneli i tisdags, nya fina rosalila (mer rosa än på bilden) med glitter rand.
Fiiiina!
Trettondagsmiddag hos P&M med farbror med fru samt kusin på besök! Alma har sina nya, något stora PoP-strubyxor på sig som morfar köpt och jeansklänningen mormor köpt. God entrecote från en av Björns tjurar, murkelsås och lite vitt vin till middag. Mmmm....
På förmiddagen vinkade vi hejdå till Maken som ska tillbringa helgen i Skåne och hålla armbrytarträningsläger. Så vi åkte och hälsade på M&Y och åt en sen lunch på pizzerian i Sorunda. Alma fick för första gången in en egen barnportion med potatismos och köttbullar men tyckte Y's pommes var mer lockande. Duktig som få att sitta och äta, fick dricka med sugrör och flörtade med personalen.
 


Jobbigt att vara hos M&Y, eller så kan det ju även vara brist på sömn.. När vi kom tillbaka från lunchen somnade Alma på mig i fåtöljen och sov en timme. Vaknade vid halvfem så då klädde vi på oss och begav oss hemåt för lite matlagning.
Plättar! Snabbt, gott och uppskattat. Jag ställde in mat till mig i ugnen som jag åt när Alma somnat; fisk i feta/soltorkad tomat-creme fraiche med broccoli och brysselkål som fått ligga och gona med prästost i ugnen. Mumma!


Skumbad är härligt!

Wilma håller sällskap i badrummet.
19:30. Trött loppa dricker välling, får tuten (nappen), vänder sig om och somnar på en gång. Jag går ner och sätter mig och tittar på TV och fastnar framför Twillight. Förstår inte varör folk är så besatta men visst, den var bra! Och han som spelar Jacob; galet fin pojke!!!


 Brukar inte tycka "muskelknuttar" är så fina men den här unga mannen har verkligen FIN kropp! Och vilka ögon! Född 1992 är han Taylor Lautner.

Kom i säng strax innan midnatt efter en liten tur md Wilma i månskenet. Trodde John BLund skulle låta sig vänta men icke, somnade snabbt. Alma vaknade halvsex och jag tassade ner och gjorde välling och sedan somnade hon om till strax innan åtta.

Vi tog en promenad efter frukost. Äntligen vindstilla, blå himmel och friska -4 grader. Vi stötte på P&M nere vid verkstaden innan vi traskade hemåt igen.



 Alma somnade i mitt knä när vi kom hem och sov där i en dryg timme. Vi åt lunch och sedan tog vi en tur till ICA för att fylla på lite i kylen. Mer ägg!! Nu har även Alma börjat äta ägg till frukost, hon dissar allt annat och ska ha mammas ägg så nu får hon ett eget istället.

Idag har vi lärt oss att flörta, hon kisar/blinkar och tjuter av skratt. Vi har sprugit runt och jagat varandra, till Wilmas stora glädje, och sjungit och läst.

Till middag gjorde jag fiskbullar och potatis till Alma men hon ville smaka min mat och när hon gjort det fick jag lura i henne sin mat med lite av min för att få i henne något alls! Min mat? Ett väldigt VÄLDIGT lyckat expriment!


Mein Godt va gott!

Var sugen på broccoli så jag tinade broccoli, blomkål, brysselkål och lite bladspenat och mixade det med fyra ägg, en skvätt grädde, en msk fiberhusk och en dl riven prästost. Sedan stekte jag plättar av geggan medan jag micrade bacon. Blev sååå gott! Och blev kvar till lunch imorgon oxå!

P&M kom upp en sväng, hade egentligen tänkt att de skulle hjälpa mig att vara barnvakt så jag kunde åka in till Stockholm och först gå på Fenix där Syrran ikväll gör sin DJ-debut och sedan leta upp lite vänner på Söder där det pågår ett 40-årsfirande. Men med skovkänning i skuldran, axeln och nacken så hoppade jag det. Vill hellre satsa på att vara kry imorgon när vi ska till Kristiina och Lovisa och hälsa på! Alma somnade vid sju efter att ha härjat hejvilt här! Monica och jag rensade ut julen och sedan fikade vi innan de gick hem. Nu sitter jag här med en hund som snarkar och fiser som om hon ätit döda bävrar och med en Make som är alldeles för långt bort. Hade tänkt att sjunka ner i ett varmt bad med så helt plötsligt var klockan 22:30 och jag ska nog lägga mig bredvid fishunden och zappa en stund innan jag går upp och nannar.

Hoppas att ni har en fin helg goingar!

Kram från oss!


1 kommentar:

Helena sa...

Född 92?? Fyfaan han e ju så snygg så man vill dööö..Lite liten då!!
Snygga nails :)
Kram Helle