Sidor

fredag 8 oktober 2010

Två hektiska dagar fast ändå inte!

Så här fin är man i outfit som moster Go köpt. Alma hade det på sig igår när vi var på besök på jobbet. Dit kom också den föräldralediga receptionisten med sina 2 sötisar samt en av säljarna med sin gulliga dotter. Vi förvandlade matsalen till ett dagis, förhörde oss om hur de som nyligen blivit föräldrar hade det (2 kollegor har blivit föräldrar sedan Alma föddes) och fick veta att andra väntade tillökning! Vissa har/ska sluta och andra har börjat, folk har bytt rum och det händer som vanligt massor med saker hela tiden. På sätt och vis saknar jag jobbet MASSOR men på något sätt kändes det främmande och konstigt. Åkte hem med trött dotter, fina presenter och många tankar...

Idag väntade en jobbig dag. Alma fick dock se lite av vår huvudstad för första gången och testa akustiken i Stockholms rådhus. Kan lova att minsta lilla gallskrik förstärks 1000 gånger om! Som tur är har vi en mycket snäll dotter som inte lät så mycket just då! Vi tog oss igenom den kämpiga förmiddagen med bravur och styrde hem mot hemmets trygga vrå, sedan åkte Maken och handlade på Ica Maxi(han är bäst min gubbe!) medan jag efter en timmes olyckligt humör(läs:konstant gråt) fick Alma att somna hos mig. Till slut sov hela familjen en eftermiddagslur i soffan!

Fick ett ryck och bakade kladdkaka, saffranspannkaka och pepparkaksmuffins när jag vaknade för att sedan överlämna köket till Maken som fixade middag. Grannarna kom upp och tittade på Idol och fikade.

Imorgon vankas det marknad i Strängnäs och en snabb tur till Flen för att hälsa på lite armbrytare, det är tävlingsdags! Maken dömer dock bara; han är ur form och får dessutom inte bryta för mig eftersom han slog axeln ur led för en tid sedan. Bättre att låta det läka helt....

När som får dessutom Alma en syssling till, håller tummarna att allt går bra för kusinen min!

Nu skriker kudden efter mig.... Natti!
Published with Blogger-droid v1.6.1

2 kommentarer:

Keeya sa...

Söt outfit :) Längtar tills min skrutta kommer så att tjejerna sen kan träffas :) Kramis

Moster Go sa...

Hon är så underbart fin! Och kläderna passar perfekt ju! Åhh! Vill hålla om er två snart. Älskar er! Puss