Sidor

tisdag 26 oktober 2010

En vanlig dag bara...

Wilma har varit hos mamma sedan i söndags. Skönt för henne som får busa med mammas hundar och skönt för mig som liksom får en pause. Tack för det mamma och Yngve! Hämtade hem en TRÖTT pälskling ikväll som genast styrde stegen mot sin säng efter att ha glufsat i sig sin mat (på 5 sekunder; är man labrador så är man). Nu ligger hon och snarkar nedanför sängen här så jag får säga till henne ibland! Knashund!

Annars en mycket vacker dag med blå himmel och minusgrader hela förmiddagen. Alma har haft en tupplur-dag, dvs hon sover i korta stunder då och då. Allt från 10 till 45 minuter men banne mig inte längre! Hon sov gott i bilen när jag hämtade Wilma, så det blev en liten omväg hem för att förlänga tuppluren. På kvällarna somnar hon i regel i min famn när jag sitter i soffan och ikväll var inget undantag. Då får jag väcka henne för godnatt-ammningen innan hon får gosa ner sig i sin säng. Natten till idag var måltiderna 23:30 och 5 och sedan 8.

Vi var och storhandlade idag; jag och Alma. Köpte ett fars dagskort till Maken! Till middag blev det kantarell- och västerbottenostpaj, inspirerat av Per Morberg i "vad blir det för mat". Vrålgott och kvar till lunch imorgon!

Imorgon är det lite städning på schemat. Ska tydligen bli regn imorrn så jag ska försöka komma ut på promenad innan det börjar ösa ner...

Ser så vansinnigt mycket fram emot helgen när jag och syster (Moster Go) ska på Harmoni-expo! http://www.harmoniexpo.com/

Nä, nu ska denna mamma nanna!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: