Sidor

onsdag 20 oktober 2010

Jag lider av TTT....

Totalt Tokig Tutte!

Mitt högra bröst har hela tiden varit det som är mest "lättammat" och det känns som om produktionen är betydligt större i det oavsett om jag fördelar ammningen på båda brösten. De senaste 2 veckorna känns det som om det verkligen stabiliserats och brösten har varit ungefär lika stora. Tills idag....

Idag tycks mitt högra bröst gått tillbaka till tiden efter förlossningen och är stort och väldigt stinnt! Märkte ikväll att ilägget läckte trots att jag bytt på eftermiddagen så vid 20-tiden la jag in ett nytt. Nu är klockan strax innan 23 och det har redan börjat läcka.... Senaste tiden har jag bytt ilägg morgon och kväll. Ammade från det nu och det är inte lika stort och hårt, får se vad hur det är inatt sen. Har förberett med nya ilägg här vid sängen!

Idag kom tant M på besök, hon kom hem igår från sin USA-resa. Med sig hade hon en liten T-shirt från Kennedy Space Center, ska fixa bild på den imorrn.

Ikväll på STV visade man fallet med de 2 barn som rycktes ifrån sin fosterfamilj efter 4 år för att man bedömde att den biologiska mamman nu kunde ta hand om barnen. Barnen själva vet inga andra föräldrar än sina fosterföräldrar..... Nu sitter barnen i kläm i vårt byråkratiska system och mår mest troligtvis uselt. Det handlar om barn, släpp på praxis och se vad dom mår bäst av! Ska försöka hitta fostermammans blogg och hemsida och länka upp här imorrn, har läst den då och då och det är pinsamt att detta får ske i vårt välfärdssamhälle. Och tyvärr är det fler barn om året som råkar ut för liknande, blir uppryckta ur sina liv och satta i en för dom främmande verklighet. Blir så satans förbannad!

Blev ingen föräldragrupp idag, var istället på en över en timme lång promenad med Wilma (och Alma på magen) och sedan tog vi det lugnt. Jag gjorde fiskgratäng för första gången i mitt liv! Kroppen är bättre idag men fötterna tycker inte att det är så lattjo nu.

Nu är det sovdags!
Published with Blogger-droid v1.6.3

1 kommentar:

Thea sa...

hehe, det där med bröst är intressant. Vänsterbröst tar Kevin bäst, trots att jag har mer mjölk i höger (MYCKET MER!).

Men fy så hemskt med fosterfamiljen! :(

Åh så gott med fiskgratäng, blev det gott?!