Sidor

tisdag 12 oktober 2010

Mosters födelsedag!

Vi var och träffade farbror Doktor idag på BVC. 6445 ge och 63 cm lyder för övrigt måtten nu... Doktorn tyckte jag var stark och "med" och alla hans "tester" visade bra.

Sedan hämtade vi moster vid tåget och umgicks med henne hela dagen; var i Skärholmen, åt tårta med morfar, lekte, mös... En superbra dag med andra ord. Mormor och Yngve hämtade moster Go för en födelsedagsmiddag och då kramade mormor lite på mig också. Sedan kom morfar, Monica och Monicas syster på fika. Fullspäckad dag med korta tupplurar, inte konstigt att mamma fick vagga och vyssja och nynna Imse Vimse länge innan John Blund kom, övertrött som jag var!

Mamma har idag köpt en fyll-i-bok om mig som hon började lite med ikväll och så köpte vi en till morfar som han också ska fylla i fast om sig så jag kan läsa den för mina barn sen i framtiden! Tur att mamma höjde blicken när hon stod vid bokhyllan för det fanns en enda sådan bok och den köpte hon utan att tveka! Så slog vi in den när vi kom hem som en försenad namnsdagspresent.

Sent på kvällen (när jag somnat) satte mamma i en massa kladd i håret som luktar illa och nu ser hon lite annorlunda ut, det konstiga mörka i hårbotten försvann och håret är inte lika ljust.

Grattis igen moster Go!
Published with Blogger-droid v1.6.1

1 kommentar:

Rairai sa...

Tack till er båda (alla tre egentligen!) till en underbar dag! Alma är den finaste bebis jag mött. KÄRLEK! PUSS