Sidor

fredag 15 oktober 2010

Sorg i fåfängans tecken

Jag lider väldigt just nu. Det är ett i-landsproblem utan dess like men likväl! För första gången på 8 år har jag INGET material på naglarna!! Nu har jag smetat på nåt nagellack för att inte bita... Reflektionen blir kanske att det är bättre att ha korta, naturella naglar när man håller på med spädbarn men i mitt fall så har jag så tunna men relativt hårda naglar så dom är farligare (?) än naglar med material. Sörjer gör jag i alla fall. Kan man fixa själv kanske? Måste forska lite....

Idag har vi tagit det lugnt, tagit en haltande långis (skitfot), Alma somnade själv i sängen för en tupplur mitt på dagen, vi har bakat äppelpaj, varit ute en timme på eftermiddagen då Alma sov i vagnen medan Wilma och jag hade klovård och mys. Korten kom idag och visst, det kanske inte är toppenkvalitet på alla bilder, men jag är skitnöjd! Ser fram emot att sätta in några i hennes bok.

Vi avslutade dagen med ett bad och sedan fick Alma magont i ca 1 timme. När det lugnade ner sig åt hon och sov i 3 timmar.

Hon är jättestadig och drar sig gärna upp när man håller henne i händerna. Halvsitter hon (t.ex i bilstolen eller i sittern) så försöker hon komma upp till sittande. Hon hittade tårna igår och satt och stirrade på dom! Gullunge!

Idag kom det hagel och himlen var otäckt snöbådande. Minusgrader ute nu. Snart vinter....

Dags och sova!

Keeya - tänker på er!!
Published with Blogger-droid v1.6.1

Inga kommentarer: