Sidor

onsdag 22 september 2010

Onsdag

Underbart väder lockade till en lång promenad med hund och dotter så 1 timme och 45 minuter blev det. Härligt! Målade på verandan medan Alma sov stundvis i vagnen, det här med att sova är en historia för sig.... Ibland i timtal, ibland i 10 minuter, ibland med lite uppvaknanden, ibland inte alls. Igår var inte alls. Idag var med uppvaknanden så det blev till att rulla vagn fram och tillbaka i gruset då och då så jag hann inte måla allt. Sen kom Syrran och vi gick igenom en massa kort vi tog när vi rensade ur vår bortgångna morfars lägenhet i vintras. Skrattade så vi kiknade; hur f-n såg man ut när man var liten?

Alma fick magont på kvällen, något jag anade skulle komma eftersom jag åt gulashsoppa igår. Dumt gjort och jag kom på det när jag satte skeden till munnen att det inte var nån bra mat för mig. Magontet gick dock över efter en stund (typ nån timme) och hon somnade gott i min famn.

Vi var på BVC igår och vägde och mätte. 6080 gram (som en 3-månaders enligt kurvan) och 61,9 cm (nästan som en 4-månaders enligt kurvan). Jag måste ha anabola i brösten!

Dags att sova, ska upp tidigt imorgon. Natti!
Published with Blogger-droid v1.5.9

2 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Med både morfar och farfar på 2 metersnivå och tjejkusinen på 185 cm så har hon ju lite att brås på. Du och jag (faster) är ju inte heller så små. Bra med en stor stadig bebis, det är ingen myt att de stora barnen mår lite bättre. Och vad snygg hon kommer att bli, fotomodell?

Karin sa...

Åh men gosse vad söt hon är!
Rejäla barn är bra barn! Laban har alltid legat 3 kurvor över på både längd och vikt. Såna barn blåser inte bort.