Sidor

lördag 11 september 2010

Familjen seg...

Alma sov gott när i gick och la oss igår och vaknade inte förrän vid 2 för ammning. Vi var uppe och böt och rensade liten näsa på en massa elakt snor på samma gång. Sen ville inte hon somna om. Så det vaggades, ammades lite till, hyssjades, gungades, bars på axeln, gungades på axeln.... Till slut la jag mig ner med henne på bröstet och gungade hela mig (kommer att tänka på Jello... Hmmm...) och då, en timme senare, slocknade hon. Så låg vi så till klockan 5 imorse då det var matdags igen och sedan snorrensning. Efter det var fröken klarvaken igen och denna gång dessutom pratglad! Mamma var inte lika pratglad eftersom jag känner hur den här lilla förkylningsbacillen bara sitter i halsen och väntar på att ta in polarna! Ignorerade Alma och nästa gång jag tittade så sov hon gott och det gjorde hon till 9!

Maken har ont i kroppen idag, dels pga förkylning men kanske även för att han flög ner för en trappa igår och slog i både här och där. Handled och nyckelben tycks dock ha fått värsta smällen. Han är seg men är på övervåningen och jobbar.

Idag blir det lite mer fönsterputsning i Casa del Karlsson och tvättmaskinen som hade vilodag igår ska köras ett par gånger.

Nu kom Almas mormor och Yngve så nu blir det fika och sedan en prommis!

1 kommentar:

Keeya sa...

Låter ändå så mysigt med en snussande bebbis brevid sig :) Och visst är det härligt med hösten även om det betyder att vintern kommer. Vintern skulle vara ok om den inte var så lång. Och jag har fortfarande ångest från förra vinterns hårda järngrepp. Men hösten den är fin. Massa kramar till er!