Sidor

fredag 10 september 2010

Och så var det höst!

Jag gillar hösten men inte just nu; inte när sommaren går över till höst. Det är bara deppigt när den vackra sommaren tar slut. Hittils har det varit ganska grönt och man har inte alls märkt av den kommande hösten mer än på kalla mornar och dimma (skolstarter, svamplockning och säsongsstarter på TV räknas inte!) men idag när jag åkte till mamma så såg jag faktiskt att träden har börjat skifta och det föll löv ner på vägen jag körde. När jag var på väg hem såg jag att den förvandlingen även äger rum hemma, jag har bara inte sett det.

Spenderade alltså ett par timmar hos mamma idag, vi var på promenad med hundarna medan Alma sov gott i selen på mitt bröst. Sedan hem och laga mat. Alma har sovit bra igår och idag ända tills nu ikväll då hon stenhårt satsar på att vara vaken. Just nu ligger hon faktiskt i min famn medan jag skriver, har just somnat om efter en liten stund av bök och vakenhet, och det svider lite i hjärtat att gå och lägga henne på skötbordet och göra henne klar för natten.

Både maken och jag har svidande halsaroch jag hoppas att det inte bryter ut någon förkylning, vi varken har tid, lust eller ork till det (vem har det??).

Dags att söka sig till kuddarna...

Go'natt!

Inga kommentarer: