Sidor

måndag 13 september 2010

Milstolpar

Natten till igår testade jag att lägga Alma i sin korg efter att vi hade arit upp och sugit snor på morgonkvisten. Hon somnade så gott och jag fick hela sängen! WOHO! Så igår kväll la jag henne där på en gång och hon sov så gott tills det var matdags. Matade och la henne i korgen igen. Men efter en snorsugning vid 3-tiden så fick hon ligga hos mig och sova på mitt bröst. Mammas lilla snoris!

I lördags var dessutom Maken iväg på Willys och köpte godis och då fick han köpa blöjor på en gång och nu har vi minsann vuxit ur Libero nr 2 och är nu inne på nr 3! Stora flickan!!

Igår var vi hos faster Sussi så tant Stina kunde fixa mina naglar. Fick fina presenter av kusin Pella: jeans,kofta och en fick "prinsessa"-skylt. När vi kom hem var moster Go här och åt middag hos oss. Sen hade vi vår sömndust! Det är helt enkelt inte alls roigt att somna ibland...

Idag var det tänkt att jag skulle möta upp min vän Freja inne i stan och äta lunch men allt rasade med ösregn, inget att ha på sig och en klädkammare där Maken tryckt in en massa möbler i helgen så jag kunde inte komma åt att ens testa kläder. Så istället för att jag skulle stressa ihjäl mig så sköt vi upp lunchen. Så nu har jag spenderat dagen med att putsa färdigt insidan av alla fönster, dammat, vattnat blommor, ätit lunch, städat toan, tittat lite på tv och dessutom suttit här en stund. Detta medan Alma sover så nu väntar jag på att hon ska vakna för mat, byte och en tur med Wilma. Lägligt nog började det just regna igen...

På onsdag ska vi till BVC för första föräldragruppen, känns lite nervöst och pirrigt på något sätt! Ni som läser som har barn - har ni gått på föräldragrupp och isf; vad gav det er?

Skickar en extra tanke till mamma/svärmor/farmor Eivor som har opererat handen. Vi ser fram emot att träffa dig snart!

Hu som det regnar, blir en kopp te i höstrugget i väntan på att vår underbara dotter ska vakna!

5 kommentarer:

Qicki sa...

Jag fick tyvärr inte gå på föräldra grupp pga att när
Noah föddes så var det svin sjukan som härjade & det
tyckte jag var jätte tråkigt.
Men jag tror nog att ni får jätte trevligt.

Alma och vi sa...

Qicki, visst är du Anki's kompis?! :)

Synd att det var svinis då. Ska bli spännande att se vad det är för folk där, ska gå på BVC i Södertälje.

Qicki sa...

Ja jag är Anki's kompis

Rairai sa...

Jag älskar att vara Moster Go!

Maria sa...

Vilken liten sötis hon är!! Å vad jag längtar efter min...