Sidor

måndag 7 december 2009

Vecka 7

Nu tror jag att jag har fått häng på det här med veckorna! Jag är idag i 6+1, dvs i sjunde veckan.

Kroppen: Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider.


Embryot: Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska senare bli hjärnan. Här kan man med ultraljud se embryots hjärtaktivitet.
http://www.familjeliv.se/

Annars inget nytt. Förutom hormoner så är det som vanligt. Har dock gått och dragit på mig makens förkylning så idag har jag feber.. Hoppas på snabbt övergående. Mår urk. Känner mig urk.

Nästa onsdag smäller det, då ska jag till Oxbackskliniken och göra VUL!!! Som jag längtar att få se Mini! Igår satt vi och tittade på en dokumentär om en kvinna som fick sexlingar och vi konstaterade att det räcker bra om det "bara" är en Mini där inne. Två funkar också!

Tröttheten är dock bedövande! Är väl den som är jobbigast just nu, särskilt i samband med hormoner. Växtvärken kommer då och då, känns som rejäl mensvärk och jag blir jätteorolig att något är fel...

//Mamma

Inga kommentarer: