Sidor

onsdag 23 december 2009

8+3, ett jävla humör och julstress


Så här ser mini ut nu.

Fy fan va jag inte tycker om mig själv just nu. Jag är en bitch. En deprimerad bitch! Spottar, fräser, gråter, tystnar, fryser ute.... Men det är ju inte jag! Jag har visserligen mått dåligt förr men inte så här upp och ner! Igår ville jag lägga mig under en sten och bara låta julhelgen springa förbi och sedan komma fram lagom till påsk någon gång. Idag är det en härlig dag som startades mysigt med kramstund (VÄLBEHÖVLIG!!!) och planering inför dagens julstök. Sen blev det en härlig dusch på jobbet vilket var underbart efter att inte ha duschat ordentligt sedan i lördags morse!! Missuppfatta mig inte som en skitgris, jag tvättar med tvättlapp hemma så jag är inte sååå lortig men skönt var det i alla fall.

Illamåendet är avskyvärt. Pizza och Donken funkar och det är det salta jag vill åt. Var hos tant A-C igår och hon berättade att hon hade dille på salta chips ett tag. Appropå tant A-C så gosade jag en stund med hennes lillängel, så go! Tant A ringer och frågar hur jag mår och vi pratar om hur båda mår. Underbart stöd! Tant M hjälpte tillsammans med Lillmoster till med julgran och julshopping hela söndagen. Dessutom raggade hon upp ett par snygga gardiner på Citygross igår! TACK!!!

Julstressen gör mig bananas. Och ont i Mini-magen hade jag när jag gick och la mig inatt. Gillar't inte! Idag får jag massa hjälp av maken så förhoppningsvis kan vi faktiskt i lugn och ro (?) fira jul imorgon. Och det är med spänning som jag väntar på reaktionerna när blivande morfar och mormor öppnar lådorna! Faktiskt lite fjärilar i magen-känsla!

När vi var i Farsta hade dom AIK-nappar i skyltfönstret till Intersport. Seglade in i AIK-shop och hittade detta:



Så jävla coolt! Men med tant M och Morbror R i krokarna lär det inte vara några problem.

På sätt och vis är det lite halvmuppigt att inte veta vad det är som ligger i magen när man hittar saker på nätet. Finns ju skitsöta klänningar men även skitsöta jeans och skjortor i miniformat!

Just det - tant E här på jobbet fick en liten Vincent natten till söndag! En riktig liten sötkorv!

//Mamma


1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet hur man får nån att känna sej gammal iaf... tant E =)

Jag är sjukt nyfiken på hur berättandet har gått...??

//"Tant E"