Sidor

torsdag 10 december 2009

Sjuk och illamående

Har varit hemma i två dagar på grund av förkylningen. Är fortfarande trött och hängig men är på jobbet. Däremot har nästa bebis-symptom gjort sig påminnt; illamåendet. SHIT BACON! Jag har ingen matlust. Jo om det är något jag kan tänka mig att äta. Som hemmagjorda hamburgare. Ligger högt på listan just nu. Eller hamburgare generellt. Hamburgertallrik. Big Mac. Nop, ingen kräkkänsla. Däremot om jag tänker på andra maträtter så vänder det sig i magen. Matlådan jag har med idag kommer jag ha ENORMA problem med.

Illamående på vägen till jobbet och kom och tänka på tips man har läst. "Be din partner servera dig en skorpa eller några kex när du vaknar så lättar illamåendet." Kex!? Skorpa!? Bara tanken på att stoppa in det i munnen på morgonen gör mig ännu mer illamående.

Har lyckats dra i mig en halv kopp te hemma och en banan här på jobbet. Har blivit lovad hemmabakta bullar om en stund, det slinker nog ner det också!

Mini växer och nu vet även tant C, tant A-C och tant Kines om excistensen. Om mindre än en vecka har vi dessutom bildbevis på att Mini finns!

//Mamma

Inga kommentarer: