Sidor

onsdag 30 december 2009

Börjar bygga för vårt barns hemkomst.

Idag ska vi börja fixa på övervåningen så att när väl vårat barn
kommer hem i sommar så är det välkomnande klart och fint där med.
Ska bli roligt och smått anorlunda att bygga för banets framtid.
Helt plötsligt har jag omedvetet börjat tänka praktiskt och barnsäkert
i  husbygget.
Så som att trappan upp till verandan måste vara utformad så Minis Mamma
lätt tar sig upp och även kan vila på vägen om det nu skulle bli en tung graviditet för henne
rent fysiskt.
Vart ställer vi smartast barnvagnen så att den står lättillängligt men ändå skyddad för väder.
Jag funderar ockå på att bygga en egen vagga/spjälsäng med detaljer som gör den användbar
under en längre tid.
Vacker som inga andra vaggor och framför allt mysig och säker.
Farbror och tant Cebula fick häromdagen veta och deras reaktion att dömma så
blev dom väldigt glada för vår skull.
Det värmde och konstigt nog gjorde mig mer medveten om att det faktiskt är verkligt
och äkta.
På något sätt har det känts som en dröm hittills men nu är det mer påtagligt och verkligt.
"Shit asså, jag ska bli Pappa!!"
Utan  jämförelse det största i mitt liv.
Kan inte längta mer efter att få se den vackraste av varelser på jorden att börja få
en kula på magen..
Det e så oerhört kvinnligt vackert att jag nästan blir tårögd..
Och på min hustru kommer det bli ännu mer vackert.
-Jag ska måla hela världen lilla mamma..
Puss på dig min älskade hustru.
Du e det vackraste.
Aj lav jo.

1 kommentar:

Sussi sa...

Det är tur att det tar ett tag innan mini kommer så mycket som du ska hinna. Jag har egentligen bara ett enda gott råd till er. Sluta vara så duktig och njut av stunden i stället. det rådet gäller både nu och när Mini kommit. Mini strundar fullständigt i om det är lite stökigt, omålat, köpt bröd i stället för hembakat, lite ogräs eller ostrukna kläder. Njut!