Sidor

måndag 26 september 2011

Måndag igen!

Helgen försvann, som vanligt, i ett nafs! Eftersom Maken var på tävling i lördags hade vi tjejdag och gjorde inte så mycket alls. Tant M kom förbi och hälsade på, nyss hemkommen från en tre veckor Italiensemester. Saknat henne så det var härligt att se henne igen. Som vanligt kunde vi bara relaxa så vi satte oss och tittade på Cornelis, mycket bra film och mycket bra gestaltning av Hans-Erik Dyvik Husby! Själv var jag så vansinnigt trött hela dagen efter att ha haft en ledsen och bökande fialotta hos mig större delen av natten.

Middag åt vi hos P&M, sedan hade vi soffmys alla tjejer. Wilma låg på filten på divanen, jag låg med armen på henne och på mig låg Alma och efter vällingen fick hon faktiskt somna där! Låg och slötittade på filmen om Waris Dirie, "Ökenblomman". Mycket bra men jag var tvungen att byta när det var scenerna från hennes om skärelse som treåring. Fy FAN!

Maken kom hem och vi gick och la oss, halvtio! Partyligan!

Igår var jag och Monica iväg till Scaniarinken och en barnbasar. Träffade ett par mammor från mammagruppen och en gammal vän från ungdomen! Kul! Hittade även lite prylar som nu ligger i torktumlaren men jag ska försöka dokumentera det ikväll. Förhoppningsvis. Ska försöka träna ikväll också!

Alma började snora igår igen och nu på morgonen lät hon kraxig i halsen när hon vaknade men när hon suttit på skötbordet och babblat en stund så lät hon som vanligt. Hoppas förkylningsmonstret håller sig borta!

Jag slås om och om av hur stark kärleken till denna lilla människa är, hur hjärtat tar ett skutt när ler och sträcker armarna mot mig och hur lika hårt hjärtat svider när hon inte mår bra eller är ledsen. Att vara mamma är helt klart den stora menigen med livet! Hur mörkt det än är runt omkring mig så får hon det att bli lite ljusare när vi är tillsammans. Och det behövs just nu kan jag säga, hösten har redan visat sitt fula depressionsnylle och jag mår inte helt 100.

Nu är det lunchdags här på bruket!

Ha en härlig dag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det finns inget bättre än att vara mamma.
Det är meningen med livet.

Kram