Sidor

torsdag 8 september 2011

Magstrul, besvikelse och härligt sällskap!

I tisdags eftermiddag stressade jag hem som en flåbuse, böt om (efter en massa klädprovning), lockade håret, sminkade om mig, gosade lite med underbara dottern innan jag slängde mig i bilen. Då var klockan 16:56,  skulle vara vid Globen 17:00 för att attendera Make Up Stores 15-års jubileum där Maria Montazami var huvudperson. Fick häng på en bil som låg och pressade och sedan tog jag lite bakvägar så jag var i garaget 17:23. Helt ok tid enligt mig, inte enligt Farbror Polis dock men som tur är hade han inte vägarna förbi mig igår eftermiddag.

Sedan köade vi, jag och Moster Go. När vi väl kom in slussades vi in likt boskap och när vi kommer in i själva Annexet hör vi hur någon ropar bakom oss att alla måste in för showen började om 1 minut. Pffft...

Först var det lite dans. Man såg inte så mycket för alla stod ju upp. Sedan hände ingenting på en stund och därefter började själva modevisningen. Pinnsmala modeller i knasiga men coola kläder som gick på catwalken med sminkningar som var helt otroliga och galna. Några dansnummer och fortsatt catwalk. Till slut kom hon; Maria Montazami! Strålade om henne, hon har verkligen utstrålning!  När showen var slut öppnades dörrarna och folk slussades ut. Vi stod kvar i hopp om att få ta en bild med Maria men till slut kom det folk och motade ut alla. Kändes så trist, när dragplåstret för kvällen var Maria Montazami så ska man bli utkastad?! Läste i kommentarerna på hennes blogg att vissa åkt 45 mil för detta event och väntat på Maria utan lycka. Och detta har folk KÖPT biljett till?!

Moster Go och jag drog vidare till Söder och åt libanesisk mat på Noels. Premiär för mina smaklökar som gillade det! Syrran kom dit också så vi han sitta och skvallra lite innan jag begav mig hemåt i kvällen. Skönt att köra min härliga bil i lugnt tempo med Black Stone Cherry i högtalarna. Mycket trevlig kväll med energipåfyllning!

När jag kom hem fick jag veta att Alma bajsat löst en gång till. Hon kom hem från A-L med en påse med nerspydda kläder och hade under dagen även varit lös i magen. Kläderna luktade verkligen spya så det var inte "bara" en uppstötning heller. Jag misstänker att det var korven vi hade i Stroganof för jag blev också risig i magen både efter middagen (men då trodde jag att det var nervösmage inför träningspasset) och efter lunchen. Igår mådde hon i alla fall bra igen som tur är!

Hon är helt annorlunda nu lilltösen, det kommer ord som BuuuuA (blomma), Däääää (där), kooo (skor) och hon växer hon förstår så mycket! Hon sjunger massor, tänk sen när alla ljud blir ord! Verkar som om hon trivs hos A-L också vilket är så skönt! Tur som sagt att vi har pappa också som ställer upp och lämnar och hämtar. Jag ska försöka prata med min chef om att kanske kunna sluta 15 så jag kan hämta. Håller tummarna att det ska funka! Hon kinkar lite med maten ibland dock. Igår gjorde jag kräftpasta med Sambal Oelek till mig och Maken och då fick Alma en burkmat men det i kombination med extrem trötthem (trots tupplur på 45 minuter) funkade INTE! Så hon fick i sig två kiwis och en banan som jag matade med gaffel för att hon skulle äta. Tröttloppa!

Gårdagen försvann i ett nafs, hade kul på jobbet som sjutton så dagen flög förbi. Älskar mitt jobb! På kvällen var det tänkt att jag och mina arma ben (träningsvärk de luxe) skulle pallra oss iväg till ett Zumba-pass men det blev inte så. Tog Wilma på en bustur istället och fixade med återvinningen.

Idag är det grått och regnar av och till. Löven börjar bli så smått gula här och var och som vanligt så är det vemodigt. Just den här perioden när det gröna går över till gult så tycker jag att det är jobbigt, när träden istället börjar ändra mer och mer då tycker jag bara att det är vackert och rofyllt! Sån är jag!

Ha en härligt höstig dag gott folk!

Inga kommentarer: