Sidor

måndag 5 september 2011

Helgen som var




(Liggande bilder går finemang med nya appen, stående blir halva gråa på. Ruttet. Får väl ta och slanta och testa ursprungsappen fast utan push-ads. )

Helgen har varit helt ok med en fin-fin avslutning. Kom hem sent som satan i fredags, halvsex hann klockan bli och hade till på köpet fått en skopa ovett av en kollega fick jag veta genom min chef. Det rörde mig inte särskilt mycket dock, jag vet att jag gör ett bra jobb och så länge de flesta andra har den uppfattningen också så tutar jag på! Trött som ett as dock så jag gick och la mig halvtio! På en fredag! Party animal... Skovet gav med sig men spred ut sig till en molande värk i axlar, rygg och knän så jag dunkade i mig en kortison och en Ibuprofen innan jag gick och la mig. Och det funkade! Vaknade mycket fräschare på lördag morgon!

Sovmorgon till nio, tack tack! Dock med en tur av snurrerier av lilla fröken efter vällingen vid sexsnåret. Pust! Efter frulle tog jag med mig tjejerna ut på svampjakt. Eftersom jag är så vansinnigt rädd för att stöta på vildsvin så går jag och tjoar och tjimmar, pratar högt med både Alma och Wilma, sjunger och ber Alma att sjunga också! Svamp då? Nja, hittade lite höstkantareller. Med betoning på lite. Och små.

På eftermiddagen åkte vi in till Södertälje för att köpa lite kläder till lillfia. Eftersom jag är en sucker för Lindexkläder så började vi där och kom ut med två stora påsar; en som jag köpte och en som Monica köpte. Det blev ett gäng bodies, ett par fodrade jeans, ett par tunna lila brallor, ett par bruna plyschisar, ett par raggisar, en pyjamas, ett fleeceset (för ynka 179 kronor, tyckte jag var bra!), ett par randiga mysbrallor och ett par tights. Sedan gick vi till Åhlens och spanade och de har ju också en massa fina kläder! Jag var på jakt efter en mössa som inte är jättetjock utan som är lagom nu på hösten när det blir kyliga mornar. Hittade en lila Barbapappamössa som var perfekt. Monica köpte två par plyschisar och tre par strumpor. Utnyttjade min 20% rabatt som man fick med i Dagispåsen! Perfa!


Lite tunnare fleeceset, PERFEKT!

Ville ha men köpte inte....

Efter grillade kotletter, potatis, sås och ett gott vin (Alma Mora, Maken köpte det bara på namnet!) hos PoM blev det fika hos oss och skratt till först Gäster med Gester och sedan filmen Grown Ups. Adam Sandler har banne mig inte tappat stinget, han är så rolig! Kom inte i säng förrän efter midnatt!

Igår var det tänkt att jag skulle åkt och handlat med jag hann liksom inte det. Efter en härlig långis somnade Alma och sov länge länge medan Maken röjde och rev i det som ska bli klädkammare och jag pysslade inne. När hon väl vaknade blev det snabb lunch och sedan iväg i ilfart till Södertälje och skopunkten. Jag behöver skor! Jo jag veeet att jag har närmare 50 par skor men så här är det; mina fötter är inte vad dom var för ett par år sedan då de flesta av dom skorna är inköpta.

Mina fötter har drabbats av reumatismen och dessutom har benen i fötterna sjunkit ner mot fotsulan till så har jag för trånga skor så ligger dom och gnager mot varandra och det gör skitont! Sedan har jag helt plötsligt börjat trampa snett så för att råda bot på både snedtrampning och upputtning av nersjunkna ben måste jag (egentlige) ha iläggsula som är speciellt framtagen för mig. Som grädde på moset har mina fötter växt efter graviditeten så istället för 41 har jag nu 42. Tack som fan! När jag både ska stoppa ner mina elefantfötter och en iläggssula så blir det 42 och då är det tight i vissa skor.

Men i alla fall så rusade jag in på Skopunkten med Alma på armen och började prova skor medan Alma gick och sa HEEEEJ till alla skor och speglar! Sötunge! Hittade ett par som det bara fanns några stycken av men tror ni inte på fanders att det fanns ett par 42:or! Bingo! Sedan hittade jag ett par boots i 41 och jdär har jag inte riktigt bestämt mig, de är skitsnygga men jag får inte i både min fot och ilägg i dom. Så antingen blir det att lämna tillbaka dom eller skita i iläggen. Hmmm.... När jag ändå var i farten kollade jag in barnavdelningen också och hittade ett par bra skor till Alma. Så hela skoinköpet tog ca 15 minuter!
Den jag är tveksam till....

Eftermiddagen mellan 15-18 spenderades i Tumba på kurs i medial utveckling och jag var supernervös. Vi var bara fyra deltagare och det var Melissa som hade frågat om inte jag ville börja på cirkel igen, har ju gått förrut. Satt med prestationsångest men när jag fick första kortet att tolka så släppte det och kunde känna fysisk energi och tolka helt fritt utifrån min intuition. Så nöjd! När det sedan var dags för meditation så släppte det ännu mer och jag upplevde saker jag aldrig gjort under meditation och kände saker som överväldigade mig så pass till den milda grad att tårarna började rinna och närvaron var så total för andra gången under eftermiddagen.

Nygråten och euforisk över att jag har på något sätt "fått" mer förmåga pinnar jag iväg till bilen för att upptäcka att jag har fått en P-bot. Där försvann euforin.. Iväg snabbt snabbt till en adress i Tumba för att träffa SOfia som ska göra mina naglar. Hon är syster till min gamla klasskompis Daniel som tipsade mig om henne när jag panikefterlyste en ny nagelteknolog på Facebook. Trevligt nog var Daniel där också med sina söner. Vi har setts en gång som hastigast på Bauhaus men annars har vi inte pratat sedan 1998 då vi tog studenten. Jösses. 1998. Var tog tiden vägen, var försvann alla år?

Naglarna blev bra, även om jag rundade av dom en aning när jag kom hem för att inte riva Alma. Tunna som tusan, känns som om de ska gå av men det är ett nytt material så vi får väl se vad det håller! Kom hem vid åtta, Maken serverade hemgjord risotto som inte alls var min grej och så tittade vi på TV ett tag innan det var dags att sova. Alma har drömt inatt och vaknat och gråtit men somnat om själv utan att jag har behövt gå upp.

Imorse var hon lättväckt och vaknade med ett leende på läpparna. Hon har ny body, nya gröna brallor och de nya gympaskorna på sig idag och strålade som en sol när hon såg morfar. Var dock inte lika strålande när jag skulle gå.

Idag skulle jag ha varit hos tandhygienisten men jag ringde och sa att jag var sjuk för det händer lite prylar på jobbet som jag vill säkerställa att det funkar. Och tandhygienisten finns kvar nästa vecka också!

Känns som jag bara har skrivit en massa blaj, vilket jag säkert också har gjort, men till framtiden kan det här blajet vara kul att läsa för Alma eller för oss.

Imorrn blir det Maria Montazami och jag ser så mycket fram emot det!

Nu jobba lite till! TJING!

Inga kommentarer: