Sidor

tisdag 20 september 2011

Så gick en helg och kom aldrig åter...






 En helg som var fylld med tråkiga vuxensysslor egentligen; storhandla, tvätta, städa golv och annat som är nödvändigt att göra och som det finns mer tid till på helgerna. I söndags var vi hos mamma och firade henne med blommor och presentkort på Plantagen. JÄDRAR vilka fina blomlökar dom hade där, ska nog åka dit och frossa lite till helgen! Har ju hela naturtomten på baksidan att få blomsterprakt på!


Fick fin klänning av mormor!

Söndag eftermiddag var det kurs hos Melissa, fick ännu mer härliga upplevelser och ännu mer sällskap i meditationen. Härligt att känna utvecklingen. Känns dock som om jag bara har livlig fantasi men det är nog inte det... Egentligen! Fick även ett samtal från A-L som låg förkyld så det blev till att ha Alma hemma på måndagen. Jag tog VAB:en eftersom jag har lättare att vara borta.

Vi gick upp hyfsat, låg i och för sig coh drog oss i sängen och mös till ljudet av regnet utanför. Eller regn, snarare syndafloden! Vi åt frukost och sedan klädde vi på oss. Gick med Alma till Pappa och Moster Go som var hemma på fika. Tur det för när jag kom ner i allen vräkte det ännu mer! Sen gjorde ju jag det dumma att gå lite med Wilma i det höga gräset och blev blöt på benen ovanför gummistövlarna. Så då fick det vara, jag fortsatte helt sonika att gå och regnade som 17 gjorde det så det som var på regnjackan dröp ner på brallorna. När jag kom till pappa 15 minuter senare skulle Alma sträcka sig upp mot mig och satte händerna på mina ben och bara tittade. Sedan började hon "plaska", så blött var det! Gissa om det var skönt med mysbrallor när vi kom hem! Wilma fick ligga och torka på en hög handdukar i hallen..

Alma var trött så vi satte oss i soffan för att mysa ner oss under en filt och titta på film. Men så sträckte hon konstigt på sig och då hade hon visst somnat! Strax efter 10 redan! Sedan sov hon, hör och häpna, i över två timmar i mitt knä! Så mysigt. Hon sov även en stund på eftermiddagen på mig i soffan, Maken som kommit tidigare från jobbet låg uppe i sängen och tog en tupplur. Pigga familjen...
Tröttloppa som sov i över två timmar på mamma medan mamma tittade på filmer!

Kanske att det är tänderna som spökar på henne men hon sover i alla fall hyfsat på nätterna, hon vaknar bara och drömmer lite ibland.

Själv släpade jag iväg mig på ett skivstångspass igår, var inte alls taggad eller på något sätt sugen men ökade ändå på vikterna och körde som en flåbuse. Skönt skönt skönt! Känner inget idag så det gick nog bra med lite mer vikt! Hade ju velat köra skivstång och därefter zumba imorgon men då ska ju jag och A-C på Bloggmingel på Rica Talk hotell! Ska bli skoj som tusan!

Nu ska jag packa ihop mig här och börja bege mig hemåt.

Sorry för den usla uppdateringen men jag hinner liksom inte alls lika mycket längre! Ska försöka bättra mig!(Känns på sätt och vis lite omotiverat ibland i avsaknad på kommentarer; är det någon annan förutom mamma som läser bloggen? )

Tjing!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag läser bloggen.
Ska oxå på blogg mingelt på Rica Talk, så
vi kanske ses.
Kram

Mormor sa...

Mormors jeans-tjej!

Rairai sa...

Du vet väl att jag läser? ;) Puss