Sidor

torsdag 1 september 2011

Kallt

Sitter här och betalar lite Traderavinster när det plötsligt blir iskallt, ISKALLT. Jag undrar just vem det är men jag känner inte för att försöka känna in eller hämta pendlarna. Men rackarns va kallt det blev. (Nu blev det kallt igen..) Hur som, jag sitter här och testar Bloggers nya snitt och jag måste säga att jag gillar det, det är fräscht. Självklart är det ovant men det är ju snabbt övergående.

Idag när jag åkte från jobbet för att hämta Wilma på dagis ringde Maken och undrade vem som skulle hämta Alma; han eller pappa. Eftersom jag och pappa inte pratat om det så sa jag att han skulle hämta men att han skulle stämma av med pappa först. Men tror ni inte morfar hade åkt till dagmamman vid 15 och hämtat Alma och nu var han hemma hos oss och lekte! Almas morfar är världens bästa morfar!

När Maken kom hem la han ner henne i sängen och sedan fick hon sova i en halvtimme innan Wilma och jag gick upp och väckte henne. Sen väntade pannkaksfrossa hos PoM! Mums! När vi kom hem var vi ute en stund och Alma satt i gruset och kastade och pratade och härjade, plockade blommor, sprang på gräset, kände på "sin" lilla gran...När vi kom in badade Maken henne medan jag fläckbehandlade alla hennes kläder och körde igång lite tvätt. Man kan ju säga att Alma somnade mer eller mindre på en gång när hon druckit upp vällingen! Söta stumpan! Fick ett sött MMS av A-L, en bild på Alma och pojke M när de sover i tvillingvagnen. 

Imorrn blir det lunch på "Slasket", dvs Caras Värdshus, för det är ju fredag! 

Nu ska jag skippa datorn och sätta mig i soffan med min karl en stund och mysa! 

Tjing!

Inga kommentarer: