Sidor

fredag 29 januari 2010

Reumatismen ska få på nöten

Igår var jag hos mitt halvakutinbokade besök hos reumatologen. Han hade redan skrivit ut både kortison och kalk ifall det skulle knipa i julhelgen men det visste ju inte jag! Fick även Alvedon och Citodon och Kalcipos (kalk) utskrivet. Är inte helt pigg på att ta Citodon men det skulle tas i nödfall till natten och om det var som härom natten så JA TACK! Förhoppningsvis kommer ju kortisonet ta bort det värsta, det har ju funkat bra på mig förut. Känns i och för sig som om jag ska ta en hästdos eftersom jag ska ta 2 tabletter (10 mg) dagligen och när jag la av med kortisonet så var jag nere på en halv tablett dagligen (2,5 mg). Hoppas det funkar i alla fall! Kortison är inte heller farligt för Mini, inte heller Alvedon och Citodon. Däremot alla antiinflammatoriska läkemedel, dom man egentligen vill ta, som Ipren, Naproxen och Brufen är aja baja! Läkaren satt och bläddrade febrilt i FASS för att kolla alla läkemedel och eventuella biverkningar.

Annars händer det inte så mycket. Även om det inte syns så börjar det kännas att vanliga jeans inte är jäteskönt på magen längre. Illamåendet har gett med sig men jag är fortfarande, om inte ännu mer, luktkänslig. Maken kom hem och luktade rök och vitlök häromdagen och jag hade RIKTIGT svårt med det. Räckte att han stod i vardagsrummet så vände det sig. Igår åt min kollega fiskbullar i currysås. Älskar fiskbullar men currylukten gick inte! Knepigt. Finnarna i nyllet är på plats, jag som aldrig har finnar tycker att jag ser ut som om jag har vattkoppor på kinderna.

Väntar med spänning på att känna nåt i magen... Kom igen nu mitt hjärta, väx väx väx!

//Mamma

1 kommentar:

Thea sa...

Finnar är väl skoj? Då känner man sig liten igen. på mig ser det ut som något skjutit mig med hagelgevär en gång i månaden. :P haha!
Lillplutten växer nog sjukt fort snart. :) Jag gillar att läsa. :)