Sidor

fredag 22 januari 2010

Hörsel

Igår kväll när vi lagt oss klappade Maken mig på magen och sa godnatt till Mini. Sedan frågade han när han kan börja prata med magen och Mini faktiskt kan höra honom. Så jag studsade upp och tittade in den braiga lilla boken vi fick av barnmorskan. Där stod det att i ca vecka 17 så kan barnet uppfatta ljud utifrån. SÅ här står det på nätet:

GRAVID VECKA 18
Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.
http://www.vardguiden.se/

Vecka 18 alltså.. Drömmen om en bola (aka änglasmycke, gravidsmycke) som hänger på magen växer. Lika så drömmen om att tillverka egna smycken.

Ikväll har jag blivit lovad en god middag som Maken redan imorse började planera och har jag riktig tur kanske det blir ett glas vin till. Alkoholfritt så klart!

På söndag ska jag träffa tjejgänget på en fika och då få berätta att även jag ska ha en liten. Är bara 2 kvar då som inte har barn...

Puss Mini!

// Mamma

1 kommentar:

Faster Sussi sa...

En liten present till er finns här....