Sidor

onsdag 20 januari 2010

DUSCH och skidor...

Vi kom igår ytterligare ett steg närmare färdigställandet av huset; igår fick vi vattnet till badkaret installerat och Maken kaklade nästa färdigt runt ljusinsläppsfönstret i badrummet. Jädrans va fint det blir! Och va underbart skönt det var att kunna duscha i morse! WOW!! Att så lite kan göra så mycket!

I natt var jag uppe 3 gånger. Detta nattliga rännande är jättejobbigt eftersom jag hinner vakna tillräckligt mycket för att ligga vaken en liten stund när jag lägger mig igen. Första gången jag var uppe kändes det som jag inte hade hunnit somna innan jag var tvungen att gå upp igen. En tjej här på jobbet berättade att det kommer en mellanperiod då det släpper men sista veckorna kommer det tillbaka igen. När börjar mellanperioden undrar jag stillsamt.

Förra veckan kom den så; inbjudan till konferensresa till Kittelfjäll med jobbet. Förra året åkte de till Åre och det var tydligen jättekul och jättebra. Jag frågade igår hur upplägget var, vad för aktiviteter de har planerat. Tydligen är det skidåkning som gäller. Utförs och inte plattförs. Inte skoter. Utförs. Skidor. 18-21 mars. Femte månaden. Kittelfjäll. Inser med ens att jag kommer (förhoppningsvis) ha fått mage då och eftersom jag redan nu inte äger skidkläder måste inhandla dessa och då eventuellt köpa större och DESSUTOM känner jag redan nu att jag kommer att vara jättejätterädd att ramla på magen. Men jag vill ju följa med, dels för att ta del av den info som ges, dels för att umgås med mina härliga kollegor och dels för att jag aldrig varit i Kittelfjäll! Vet även att det finns personal ute på Produktion som inte gärna åker utförs (majoriteten är 50+). Får se vad hur det utvecklas...


Så här snygg vurpa gjorde min kollega
Anders vid förra årets resa till Åre. Bilden har namnet
"Ravinen"....


Minis faster ringde igår och hade kommit på ett killnamn; André. Tack för förslaget men njaeeeee, inte André. Om man får suga lite på det kanske det växer men just nu känns det väldigt "obra". Sen om det kommer en pojk så kanske han ÄR en André när han tittar ut, inte som att vi har så väldigt många andra förslag på killnamn än så länge.

Nu lilla Mini måste mamma jobba lite, har massor att göra här och planeringen för våren och hur det blir när jag försvinner har redan börjat..  Längtar efter dig hjärtegrynet mitt!

// Mamma


3 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Jag tyckte bara att det var fiffigt för båda era namn finns ju med i André (And Re). Annars kan ni få hur många förslag ni vill. Tio i topp
Isak Maja
Loke Unni
Frej Mimmi
Ludde Wilda
Teo Alva
Ludvig Tintin
Leo My
Teddy Freja
Sigge Signe
Joel Norea

Mamma sa...

Men det är ju egentligen 10-i-top man vill undvika...

Faster Sussi sa...

Men det är ju MIN tio i topp och jag som jobbar med barn och har gjort det i 26 år kan garantera att det inte är allmännhetens tio i topp. Jag lovar att de flesta namn är mycket ovanliga just nu, men så fina...