Sidor

fredag 20 november 2009

När vi två blev ett plus

Jag misstänkte det väl egentligen redan för ett par dagar sedan. Ont i brösten på ett annorlunda sätt. Och sen mådde jag väldigt illa på förmiddagen på ett sätt som jag inte kopplade med den sväng med nåt typ av magvirus (?) som jag haft.


Så när jag ändå skulle in på apoteket och köpa mer folsyra så passade jag på att köpa Clearblue. Visserligen 3 dagar innan beräknad mens men enligt anvisningarna så ska det till 74% gå att avläsa ändå.


Kissade i ett decilitermått, öppnade förpackningen, satte ner stickan i en, två, tre, fyra, fem sekunder. Satte på korken och la den på handfatet. Sen var tanken att jag inte skulle stirra. Men jag stirrade! Strecket syntes lätt och ett diffust andra streck syntes, något jag aldrig sett tidigare då jag hoppfull har testat. Ropade in A för att hans ögon skulle få bedöma om det var ett plus eller inte. När han kom in i badrummet hade det blivit ett tydligt +. Jag skakade, grät och fick en vansinnig panikkänsla på gott och ont. Det var INTE så jag hade sett mig själv reagera.
Ringde Z och M och berättade, sen satte mitt huvud igån och planerade. Vi tittade lite på nätet eftersom A är lite nyfiken vad som händer. Nästa vecka ska jag ringa till mödravårdscentralen och boka tid. Galet.


JAG ÄR GRAVID!

2 kommentarer:

TT sa...

Först ska jag kanske börja lite mer korrekt än vad jag gjorde igår ;-) GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er båda (och W)!!!!! Så kul!!!! Jätteglad för er skull!
Sen mina vanliga kommentarer, hihihi
Schysst att kalla sitt lilla frö för magvirus...
Jag tycker bestämt mitt är bättre, "kalven", för den var ett tecken! :-)
Det där decilitermåttet... hmm vill man äta hos er igen ;-) hihihi
Er nya "badrumsinredning" är toppen! Hahahha vad ögon kan se fel ibland.
Du lät bra chockad igår när du ringde, precis så som när du precis hade köpt bilen, gulligt!!
Var nu rädd om er alla och njut njut njut av den här tiden som kommer.

Lyckokramar från mig

Sussi-syster-svägerska och snart lycklig faster sa...

Det här är det bästa av underhållningar! Alla böcker som jag läser kan nu damma igen. När jag väntade Patrik fick jag magkatarrsmedicin.....