Sidor

fredag 27 november 2009

Hur kommer det att bli sen?

Jag har kommit på mig själv att fundera mycket på "sen". Barnstol i bilen, barnkläder, ta en tupplur med bebis på magen, vakna nätter men kanske framför allt hur jag kommer att bli som mamma... Bara den tanken i sig är väldigt skrämmande! I helgen är det första advent vilket får mig att tänka mycket på att det här är vår sista ensamma jul, nästa jul har vi vår Mini!

Maken berättade för farbror S och farbror J igår. Han pratade även med farbror A som hade hört nyheten av tant Z. Sen skickade maken ett SMS under sin promenad med hunden med ett namnförslag på tjej. Bra förslag, åkte genast upp på listan! Denna lista kommer att redogöras senare, kanske i juni eller så.

Fortfarande inget illamående, peppar peppar, men däremot trött. Trött trött trött! Och irriterad. Och ledsen. Och glad. Om vartannat. Det sliter på mig men även på maken för fast jag tänker på mitt beteende så kan jag på nåt sjukt sätt inte rå för det.

// Mamma

1 kommentar:

Sussi sa...

Vet du? Det är helt tilllåtet att åka berg och dalbana just nu. Och tro mig, lilla pappa kommer att ha överseende med det mesta.