Sidor

söndag 22 november 2009

En glad moster och morbror

Igår kväll ficck tant A veta om Mini's excistens. Skönt att ha ytterligare en mamma att rådfråga och ha som stöd och eftersom vi har så lång historia och står varandra så nära så var det härligt att kunna berätta för henne. Så nu vet tant M, tant Z och tant A. :)

Idag skulle det bakas lussebullar hemma. Mitt i allt får jag ett break och världen rasade. Jag gick ut på en promenad med hunden och när jag kom tillaka så frågade jag maken om vi inte kunde berätta för blivande moster och hennes pojkvän. Eftersom vi umgås så mycket med dom så får ju de även ta del av mina humörsvängningar. Så vi satte dem vid vårat nya matsalsbord och berättade. Det var skönt att de fick veta och de blev glada.

Fortfarande livrädd dock. Tant A sa att jag inte behöver vara det men det är jag, det släpper väl kanske lite så småningom hoppas jag. In i det sista var jag dessutom beredd på mens idag men inget dök upp, så NU är jag säker på att "jag är med mini"! Desutom blev jag galet sugen på rostad lök idag så jag stod i skafferiet och mumsade lite en stund.

Bullarna blev förresten jättefina och jättegoda, till slut!

//Mamma

2 kommentarer:

TT sa...

Jag får inte köpa Julmust innan första advent men du får baka lussebullar.....fusk! :-) Du hittar på regler efterhand du minsann.

Alma och vi sa...

Va?! Har jag väl inte sagt heller! Och det är skillnad på att baka och äta! Åt dock ett par st OCH drack glögg! :o)