Sidor

söndag 22 november 2009

en första tanke och känsla från din Pappa

Jag ska bli tilltalad med " -Pappa "
Hjälp var min första direkta känsla.
Vad vet jag om att uppfostra och ansvara för ett barn?!
Ännu mindre mitt egna barn... "Mitt egna barn"
Hur kna jag bli så lyckligt lottad.
Så här går tankarna, fram och tillbaka.
Om jag ska vara riktigt ärlig så trodde jag ju egentligen aldrig att jag skulle
bli en pappa, en fader, en förebild och trygg axel till mitt egna kött och blod.

Vad kan vara större än det här frågar jag mig och konstaterar i samma ögonnblick att det finns inget.
-Jag ska lära dig allt jag kan...
-Hos mig ska du alltid känna dig trygg.
-När du väl kommer så ska du veta att du är välkommen i våran famn käraste lilla Mini...
För så e det just nu, du har inget namn än men vi jobbar på just det.
Samtidigt så planerar jag din lekplats här hemma med sandlåda och lekställning med gunga och allt som
självklart din enormt stolta Morfar kommer vara med att konstruerea och bygga ihop med mig.

Vi älskar dig mer än livet självt redan och då är du ändå trotts allt ca 8 månader ifrån att lära känna oss.
Längtar tills den dag då jag får hålla dig i min famn och samtidigt pussa din mamma stolt och säga att jag älskar er båda mest av allt.
/ Pappa

1 kommentar:

Sussi sa...

Du kommer att bli en superbra pappa. Det vet jag för jag har känt dig i hela mitt liv. Du har haft så lång tid på dig att växa som människa och har bildat din personlighet i både med och motgångar. Jag önskar er all lycka och kan bara instämma. Att få barn är det största i livet. Det finns ingenting som är bättre än det. Och alla åldrar är spännande, ni har så mycket att se fram emot.