Sidor

söndag 4 mars 2012

Tuttlisa

Dåligt med uppdatering, jag vet. Illamåendet och tröttheten håller mig ganska hårt hållen och jag orkar faktiskt inte. Lergigan räcker inte alls till och jag kan bara äta det jag känner för exakt just då, matlåda är bara att glömma. Just nu är det ugnspommes som är på topplistan. Och tonfiskröra tydligen för smörgåsen som slank ner till lunch fick jag enorm mersmak för! Varma mackor funkar också. Så klart. När funkar inte varma mackor liksom.

Var på inskrivning hos BM Kicki, hade gått upp 3 kilo. Idag känns det dock som att brösten har gått upp 3 storlekar och ont gör dom också. Jag hade hoppats liiiite på att de kunde få vara lite mindre ett tag till, men tydligen inte.

Alma hoppar jämfota, sjunger Blinka lilla stjärna med alla ord och EN MASSA andra sånger (tack bästa dagmamman A-L!!!), dansar och har namn på alla nu. Ojsaj är stora idolen, morfar alltså!

Nu har jag badat hund och fick städa badrummet till på köpet och nu är jag så trött att det snurrar, jag gick upp med ALma imorse som tyckte att 6:00 verkade vara en bra tid för mamma att vakna på... GÄSP! Har spenderat dagen i Uppsala med först Moster Go och sedan med delar av familj och släkt. Maken var hemma och fixade skorstenen tillsammans med sotaren och en murare. Så nu väntar John Blund.

Annars händer inte mycket... Ska försöka uppdatera oftare, har ju faktiskt en telefon att skicka inlägg ifrån också.

God natt alla, hoppas ni mår fint!

1 kommentar:

Keeya sa...

Hoppas du slipper illamåendet snart! Det är så himla drygt! Vad duktig Alma är då! Det händer mycket med de små. Massa kramar till er vacker! Puuussss