Sidor

torsdag 8 mars 2012

Bara en sån där dag...

Hatar fullmåne. Varken jag eller Alma har sovit bra inatt. Jag har vridit, vänt, vaknat, kissat 4 gånger, varit uppe och stoppat om ledsen och drömmande Alma ett gäng gånger...

När jag lämnade henne hos pappa gallskrek hon och ville bara till mig, inte ens nappen funkade. Sånt känns som skit!

På jobbet känner jag hur kort min stubin är, hur knapp min tid är för allt jag har att göra och till råga på allt har jag en klump i magen eftersom min syster åker iväg idag. Så hormonerna håller greppet om mig idag kan vi lätt konstatera.

Ena stunden skrattar jag, andra skäller/fräser jag på mina kollegor (inte alla men de som förtjänar lite kobragift!) och så ytterligare en skund senare skulle jag kunna lägga mig i fosterställning och gråta för att min älskade lilla lillasyster åker iväg i tre veckor idag. Jo, jag är lite avis att hon ska till nya Zeeland men det är inte där skon klämmer, det är saknaden!

Va fasiken då!

Annars är det bra. Tror jag. Har fått börja med gummisnodd i brallorna, är trött och illamående men det var ju inget nytt. Har bytt ugnspommes mot pytti panna och rödbetor.

Tröstade mig själv med en Fransk Nougat efter lunch. Hugger fortfarande som en kobra...

Inga kommentarer: