Sidor

torsdag 22 mars 2012

En sån där natt...

Somnade som vanligt i soffan, helt utslagen igår kväll efter att ha sett Fredrik Lindströms intressanta program om dialekter. Masade mig upp i säng och somnade om på en gång. Typ kvart över tio. Vaknade av att Alma grät och gick upp och gav henne nappen och stoppade om. En stund senare var det dags igen, då tog Maken upp henne. Kändes som om jag sovit i en evighet och gissade på att klockan var 3:30. Icke. 23:21. Yay! Jag gick ner på toa (gång 1/3) och när jag kom tillbaka låg hon bredvid maken men hon sov INTE. Sedan fortsatte natten så. Eftersom hon vägrade vara i sin säng och bara gallskrek och slängde snutt och tut all världens väg så tog jag upp henne och gick ut och satte mig i fåtöljen med henne och tittade på en av mina favoritfilmer; The Wedding Date. Alma myste ner sig i täcket men blev lite rastlös emellanåt. När det var 15 minuter kvar av filmen märkte jag att andningen blev tyngre. Och tyngre. När filmen var slut sov hon och jag lyfte in henne i sängen och sprang ner på toa igen (3/3...) innan jag gick och la mig. Då var klockan 3.

Då sätter min Make igång att ha SM i snarkning. Så jag buffar på honom otaliga gånger, drar täcket över huvudet, försöker andas tungt och lite ljudligt själv för att inte höra honom. Tittar på klockan 3:42 och vet att snart vaknar Maken och ska upp. Mycket riktigt hörde jag Makens klocka men inte när han gav Alma välling och när han pussade mig hejdå var jag medvetslös.

Vaknar med en olustig känsla. Tittar på klockan. 6:34. Bra där, då har vi försovit oss också! Alma vaknar samtidigt (HUR kan hon vara vaken redan???) så vi går ner, ringer pappa och säger att vi är sena men på g. Tacksam att jag duschade tillsammans med Alma igår så jag sparade 5 minuter på det på morgonen. På med kläder och ansikte medan Alma "minge" (springer) i vardagsrummet och leker lite i kojan. På med vit body, ljusgröna strumpor och klargula tights på loppan, riktigt vårfin. Precis när vi ska börja klä oss kommer pappa och hjälper till att klä Alma. Idag har hon sina nya, fina gympaskor på sig som hon fått av sin morfar.


Jag gasade iväg till jobbet via McD och en stor te och frukostmacka. Skickade SMS om att jag var på g men att jag inte tänker stressa idag. Tog en liten "pinktur" med Wilma vid dagis innan hon gick in till Iris, hennes rumskompis som är en blandning av Ridgeback / labrador och som ser ut som en Ridge men ÄR labbe till lynnet. Helt ljuvlig fröken!

Kom till jobbet och har avklarat lite småsaker. Är så trött att ögonen går i kors. Har fönstret öppet och försöker få lite energi av vårluften och fågelkvittret. går sådär. Vill faktiskt bara hem idag, ta en tupplur, städa och sätta mig i solen med en bok (en av de 3 jag håller på med...). Egentligen skulle jag helst av allt vilja följa med pappa och farbror till Estland och hälsa på farfars grav och flanera lite i Tallin. Får ta det nästa gång helt enkelt...

Nähä, planera lite frakter till Finland...

Gäsp!

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer: