Sidor

torsdag 29 mars 2012

Tidiga fosterrörelser och lite annat

Jag är bara i vecka 13 och har Googlat på detta om tidig fosterrörelser för jag har senaste veckan känt lite fladder i nedre delen av magen. Har bara känt det på kvällen när man har satt sig ner och verkligen yst in sig i soffhörnet. Då fladdrar det lite ibland och jag har försökt känt om det är gaser eller något andra magrörelser. Men varje gång har jag kommit fram till att det antagligen inte är det, det lilla lilla fladdret som känns är nog Mini som fladdrar (känner det faktiskt i skrivande stund!!!) och därav min fråga till andra mammor:

Finns det fler som har känt fosterrörelser så tidigt eller är jag knäpp?

I övrigt har jag idag varit och äntligen lämnat prover på sjukhuset för att kolla köldkörteln. Är rädd att den lamslående tröttheten beror på den och att det behövs Levaxin. Igår satte jag mig på soffkanten och storgrät. Av trötthet. Av tröttheten på tröttheten. Somnade åter igen i soffan, vaknade och gick och la mig strax efter 21.

Illamåendet har gett med sig och jag kan till och med dricka kaffe igen! Tar en kopp om dagen, antingen till frukost eller till lumch. Senare vågar jag inte dricka eftersom jag är rädd att mer koffein ska påverka sömnen, ironiskt nog. Dessutom är kaffe urindrivande och det tycks allt jag stoppar i mig vara. Även om jag skulle trycka i mig ett pket corn flakes så skulle jag nog behöva gå upp och kissa 2-3 gånger per natt. Nattsömnen är störd och jag skulle så gärna vilja sova ut men när jag faktiskt får sovmorgon så kan jag inte sova!

Skulle så gärna vilja gå på mammabloggalan, ha ett eget rum och bara kunna ligga i sängen och SOVA. Utan en rumskompis, utan någon att dela med, bara rå om MIG. Men snart är det sista dagen att beställa biljetter. Och ett singelrum går på 2000... Vet inte om jag ska unna mig det. Vill ju så görna åka till Grekland med familjen i maj och de pengarna skulle behövas till det i så fall.

Appropå familjen kom lillalillasyster, Moster Go, hem igår och dök upp på Fogelsta nu på morgonen! SÅ härligt att se henne igen! Min egna lilla familj kämpar på, Maken och jag ska till familjerådgivningen på måndag och det har varit lugnt hemma sedan sista besöket. Vi har till och med kul ihop ibland, det har fattats. Men vi har en lång bit kvar men vi ger inte upp. Inte förän vi försökt allt. Våra barn och våra hjärtan är värda det.

Nu ska jag försöka slänga ihop kvällens craving; tonfiskröra!

Ha det gott!

Kram



3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

När jag väntade mitt tredje barn så kände jag fosterrörelser väldigt tidigt. Runt v.12-13. På MVC sa dom att det säkert bara var typ gaser jag kände, men jag visste ju hur fosterrörelser kändes så jag är övertygad om att det var det. Även min syster som har fem barn har känt fosterrörelser tidigt. Så det är säkert det du känner. Kram

petra sa...

Ja under min sista graviditet kände jag oxå de tidigt, så de är säkert det du känner. Mys
kram

Anonym sa...

Jag tar också Levaxin och kommer förmodligen få göra det resten av livet. Dessutom fick de öka dosen ganska rejält när jag var gravid. Men sen sänktes den igen. Så jag vet hur du känner när det gäller den biten.
Allt kommer att gå bra i slutändan gumman!
Kram till dig och hela lilla familjen :-)